۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹

لاریجانی در همایش حکمت مطهر :

شهید مطهری معتقد بود دستیابی به اهداف اسلامی با اقتصاد سالم ممکن است/ ضرورت استقلال روحانیت از حکومت

شهید مطهری معتقد بود دستیابی به اهداف اسلامی با اقتصاد سالم ممکن است/ ضرورت استقلال روحانیت از حکومت

رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از ویژگی های اسلام شناسی شهید مطهری اعتدال بود، به مسئله روحانیت و استقلال آن از دولت و حکومت اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معتقد بود روحانیون نباید شغلهای دولتی را بپذیرند مگر اینکه خلأ جدی وجود داشته باشد و اولویت روحانیت باید هدایت فکر و قلب مردم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش جهانی حکمت مطهر صبح چهارشنبه 11 اردیبهشت به مناسبت بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شواری اسلامی در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.

دکتر علی لاریجانی طی سخنانی با اشاره به آراء و اندیشه های شهید مطهری تأکید کرد: شهید مطهری یک اسلام شناس همه جانبه بود که در علوم مختلف اسلامی تدبر و تحقیق داشت. همین امر باعث شد که آثار ایشان از یک جامعیت خوبی برخوردار باشد و مورد توجه نسل حقیقت‌جو قرار گیرد.

وی افزود: شهید مطهری در حوزه های مختلف مانند فلسفه سیاسی، تاریخ، اقتصاد اسلامی و... وارد مباحث عمیقی شد و مطالب جدیدی را طرح کرد. یکی از ویژگی های اسلام شناسی ایشان اعتدال بود که این موضوع را در همه عرصه ها مدنظر داشت. ایشان همه جانبه نگری در فرد و جامعه را بسیار مهم می دانست و یکی از دلایل افراط و تفریط و خروج از اعتدال را رخنه فرصت‌طلبان می دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به بررسی ویژگی های اقتصاد اسلامی از منظر شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری معتقد بود دستیابی به اهداف بلند اسلامی با اقتصاد سالم و پویا و ثروت‌آفرین امکان‌پذیر است که ما اکنون در این عرصه ها با مشکل مواجه هستیم و باید این عرصه ها را بهبود ببخشیم.

دکتر لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مسئله روحانیت و استقلال آن از دولت و حکومت تأکید کرد: شهید مطهری معتقد بود روحانیون نباید شغلهای دولتی را بپذیرند مگر اینکه خلأ جدی وجود داشته باشد و اولویت روحانیت باید هدایت فکر و قلب مردم باشد.
 

کد خبر 2044733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha