۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳

هادربادی:

گوشت قرمز مورد نیاز خراسان جنوبی تامین می شود

گوشت قرمز مورد نیاز خراسان جنوبی تامین می شود

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با بهره برداری از توان مجتمع های پروار بندی، گوشت قرمز مورد نیاز استان بدون واردات دام از مرزها تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا هادربادی صبح چهارشنبه در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، اظهارداشت: هم اکنون 110 واحد پرواربندی در استان فعالیت داشته، که از ظرفیت و توانمندی خوبی برای تامین گوشت قرمز استان برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه از محل طرح توسعه بخش کشاورزی استان نیز تاکنون بیش از 50 مورد طرح برای ایجاد پرواربندی به این کارگروه معرفی شده است، افزود: حداقل 500 راس دام در این مراکز پرواربندی می شوند.

هادربادی اضافه کرد: در صورت پرداخت تسهیلات به حداقل نیمی از مراکز بخش اعظمی از نیاز استان بری تامین گوشت مرتفع می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال شهرستان نهبندان بارندگی 40 میلیمتری داشته و با معضل خشکسالی مواجه است، افزود: بجای ورود وام زنده از افغانستان، خریداری دام های شهرستان نهبندان در اولویت خرید و پرواربندی قرار گیرند.

وی ادامه داد: این مهم موجب کمک و مساعدت به دامدارن این شهرستان شده و از نظر بهداشتی و بومی بودن دام ها نیز مورد تایید است.

هادربادی با اشاره به اینکه بر اثر معضل خشکسالی در استان 70 هزار راس دام توسط شرکت پشتبانی امور دام  کشور خریداری شده است، افزود: در صورت رایزنی و پیگیری می توان خرید دام های شهرستان نهبندان را در اولیت قرار داد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته تولید محصولات گلخانه ای سالم و ارگانیک در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون هشت محصول بدون استفاده از سم و کودهای شیمیایی در استان تولید شده است.

به گفته وی  در این راستا پنج مورد خیارسبز، یک مورد گوجه فرنگی، یک مورد پسته و یک مورد انار تولید شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این محصول از نظر سلامتی برای مردم بسیار اهمیت داشته و نیازمند فرهنگ سازی است، یادآور شد: برای ترویج فرهنگ استفاده از این محصولات یک غرفه در روزبازارهای استان برای عرضه توسط افراد مورد تایید جهاد کشاورزی پیشنهاد می شود.

کد خبر 2044756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha