۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۲

پیشنهاد 5 میلیون تومانی عروسک‌گردان تلویزیون برای تبلیغ غرفه یک ناشر

پیشنهاد 5 میلیون تومانی عروسک‌گردان تلویزیون برای تبلیغ غرفه یک ناشر

یکی از ناشران فعال در حوزه کودک و نوجوان گفت: پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از عروسک‌گردان‌های سرشناس تلویزیون با من تماس گرفت و گفت: اگر می‌خواهید با شما مصاحبه کنیم و غرفه‌تان را در برنامه تلویزیونی نشان دهیم باید 5 میلیون تومان پرداخت کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از ناشران حاضر در سالن کتاب‌های کودک و نوجوان که تمایلی به درج نامش ندارد، با انتقاد از سیاست‌های صدا و سیما در ارتباط با کتاب و معرفی آن گفت: در دوره‌ای که بچه‌ها آن گونه که باید و شاید با کتاب ارتباط برقرار نمی‌کنند و بیشتر خانواده‌ها نیز کتاب‌های خوب و ناشران فعال را نمی‌شناسند، صدا و سیما می‌تواند نقش بسیار مهم و موثری در معرفی کتاب به کودکان و خانواده‌ها داشته باشد؛ این در حالی است که پیش از ایام برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از عروسک گردان‌ها با من تماس گرفت و گفت: اگر می‌خواهید با شما مصاحبه کنیم و غرفه‌تان را در برنامه تلویزیونی خود نشان دهیم باید 5 میلیون تومان پرداخت کنید.

به گفته این ناشر بر کسی پوشیده نیست که رسانه ملی با وجود بیش از 70 میلیون بیننده می‌تواند سهم موثری در معرفی کتاب و جان‌بخشی به اقتصاد نشر داشته باشد، اما چنین نمی‌کند. گویی ترویج کتاب و کتابخوانی در اولویت صدا و سیما نیست.

بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب در حالی امروز 11 اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرده است که چادرها فضای مناسبی برای ناشران کتاب کودک نیستند؛ چادرهای خاکستری با میله‌های رنگ زده فلزی و موکت‌های کثیف و طوسی رنگی که بر کف غرفه‌ها پهن شده نمی‌توانند برای کودکان و نوجوانان جذاب باشند.

امسال نیز خانه ادبیات از جمله ناشرانی است که در نمایشگاه کتاب شرکت کرده مجموعه کتاب‌های پیش آمادگی چون «در شهر»، «در روستا»، «من چه می‌خورم» و ... مجموعه کتاب‌های پیش از دبستان چون «هوش و خلاقیت»، «آموزش مفاهیم ریاضی»، پیک آدینه و کمک درسی، مجموعه کتاب‌های خردسالان، مجموعه کتاب‌های حمام، مجموعه کتاب‌های داستان و شعر کودکان، مجموعه کتاب‌های صدادار، نرم افزارهای آموزشی، انواع پازل‌های مقوایی و ... در نمایشگاه کتاب امسال شرکت کرده است.

یکی از گردانندگان غرفه خانه ادبیات کتاب‌هایی چون قلعه شنی، قلعه جادویی، مامغولی و انواع سی دی‌ها را جزو کارهای پرفروش این انتشارات می‌داند و کسی نیست بپرسد اندازه گیری قد کودکان و انواع وسایل کمک آموزشی که بیشتر اسباب بازی‌ها را شامل می‌شود در این انتشارات چه می‌کند.

یکی از موارد دیگری که باید به آن اشاره کرد، قیمت بالای کتاب‌هاست که بسیاری از خانواده‌ها از عهده آن بر نمی‌آیند و نمی‌توانند هر کتابی که کودکشان خواست را خریداری کنند.

کد خبر 2044784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha