۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

ناشران کمک‌آموزشی اسپانسر بازدید دبستانی‌ها/ بچه‌ها وقت نکردند از سالن‌ کودک و نوجوان دیدن کنند!

ناشران کمک‌آموزشی اسپانسر بازدید دبستانی‌ها/ بچه‌ها وقت نکردند از سالن‌ کودک و نوجوان دیدن کنند!

تعدادی از دبستان‌ها در نخستین روز برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه کتاب، دانش‌آموزان خود را به مصلی آورده‌اند. این در حالی است که هیچ کدام از دانش آموزان از سالن کودک و نوجوان بازدید نکردند؛ چرا که به گفته مدیرانشان وقت کافی برای این کار نداشتند!

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از دبستان‌ها دانش‌آموزان خود را به نمایشگاه کتاب آورده بودند تا در نخستین ساعات آغاز به کار بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران شاهد مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور باشند و طبیعتا از سالن ناشران کودک و نوجوان بازدید کنند، اما مسئولین مدارس معتقد بودند وقت کافی برای این کار ندارند و ناشران کتب آموزشی و کمک آموزشی از مدارس دعوت و هزینه رفت و آمد بچه‌ها را تامین کرده‌اند.

هنوز سالن کودک و نوجوان آن گونه که باید و شاید شکل نگرفته و کتاب‌ها چیده نشده است؛ در صورتی که انتظار می‌رود ناشران پیش از آغاز به کار رسمی نمایشگاه غرفه‌های خود را آماده کنند و کتاب‌هایشان را بچینند.

به گزارش خبرنگار مهر، کودکان انگشت‌شماری که به نمایشگاه آمده‌اند و از سالن کودک و نوجوان دیدن می‌کنند هم بیش از هر چیز خواستار سی دی و صورتک‌هایی هستند که برای کودکان امروز چهره‌های آشنا به شمار می‌روند. صورتک‌هایی چون شریک، مرد عنکبوتی و ...

طبق روال همیشه پدر و مادرها به سالن کودک و نوجوان آمده‌اند تا برای بچه‌هایشان کتاب بخرند. پدر و مادرهایی که بیشتر نیاز کودک امروز را نمی‌دانند و با ذوق و سلیقه او آشنا نیستند. کودکان هم شیفته کتاب‌هایی چون مامغولی می‌شوند که در قطعی بسیار نامتعارف (شبیه به پوستر) ارائه شده و به قیمت 51 هزار تومان به فروش می‌رسد. حالا خدا می‌داند این کتاب را در کدام کتابخانه می‌توان گنجاند یا به کدام دیوار می‌شود آویخت.

ناشران معدودی هم فضایی را به بچه‌ها اختصاص داده‌اند. فضایی که کودکان بتوانند بر صندلی بنشینند و آسوده و راحت کتاب مورد علاقه خود را ورق بزنند.

در نمایشگاه کتاب امسال نیز تعداد زیادی از کتاب‌ها صرفا برای رنگ آمیزی و آن چیزی است که به اصطلاح کتاب بازاری نامیده می‌شود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از امروز 11 اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا بیست و یکم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

 

کد خبر 2044726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha