۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳

احمدي بيغش:

شهيد مطهري الگوي دائمي معلمين است

شهيد مطهري الگوي دائمي معلمين است

بجنورد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان شمالي شهيد مطهري را الگوي دائمي معلمين دانست و گفت: اين شهيد بزرگوار در طول حيات نظام اسلامي به عنوان الگويي برتر نقش آفريني مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدي بيغش صبح چهارشنبه در مراسم زنگ سپاس معلم در محل دبيرستان دخترانه شهداي غزه بجنورد كه با حضور اعضاي ستاد گراميداشت مقام معلم و مسئولان استاني و شهرستاني برگزار شد، با اشاره به فرا رسيدن  سالروز شهادت استاد مرتضي مطهري و هفته معلم عنوان كرد: شهيد مطهري عالمي وارسته و روحاني و معلمي با بصيرت بود.

وي با تاكيد بر نقش الگويي شهيد مطهري براي معلمان و والدين در طول نظام اسلامي، اظهار داشت: اين شهيد بزرگوار در طول حيات نظام اسلامي به عنوان الگويي برتر نقش آفريني مي كند.

احمدي بيغش در ادامه به روز زن اشاره كرد و افزود: روز مادر فرصتي است تا به ارزش هاي خدادادي مادر بينديشيم و هيچ گاه لزوم احترام و پاسداشت وي را فراموش نكنيم.

امام جمعه بجنورد نيز در اين مراسم به اهميت دانايي و فراگيري علم و دانش در دين مبين اسلام پرداخت و گفت: مطابق فرموده رسول اكرم(ص) هر كس دانايي و آگاهي بيشتري داشته باشد، ارزش و قيمت والاتري دارد و اين مسئله نشان دهنده تاكيد اسلام بر علم آموزي است.

حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي شكل گيري هفته معلم را يكي از بركات خون پاك شهيد مطهري دانست و افزود: شکل گیری یک هفته به نام هفته معلم در کشور، بهترين انتخاب براي معلمين ساعي در زمينه تقويت تفكر نظام اسلامي به شمار مي رود.

حجت الاسلام يعقوبي با تاكيد بر گسترش افكار و انديشه هاي شهيد مطهري در مدارس اضافه كرد: فرهنگيان سعي كنند حداقل يك بار تمامي كتاب هاي اين شهيد بزرگوار را مطالعه كرده و از آموزه هاي آن در كلاس هاي درس استفاده كنند.

در پايان اين مراسم از تمامي معلمين حاضر با اهداي گل و لوح تقديري به رسم يادبود، قدرداني شد.

کد خبر 2044860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha