۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۰

انقلاب صنعت کشور با هدایت نقدینگی به بورس

انقلاب صنعت کشور با هدایت نقدینگی به بورس

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه با سیاست گذاری صحیح در بانک مرکزی، نظارت بر حسن اجرای آن و هدایت نقدینگی به سمت بورس و بازار سرمایه می توان شاهد یک انقلاب عظیم در حوزه صنعت بود، گفت: ضروری است نقدینگی به سمت صنعت و تولید کالا و خدمات هدایت شده و از این طریق، تورم مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امروز در نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی در راستای تحقق سند چشم انداز با بیان اینکه با سیاست گذاری صحیح در بانک مرکزی، نظارت بر حسن اجرای آن و هدایت نقدینگی به سمت بورس و بازار سرمایه می توان شاهد یک انقلاب عظیم در حوزه صنعت بود، گفت: نظام جمهوری اسلامی از ظرفیت های استثنایی و بالایی مانند نیروی انسانی تحصیل کرده، ثبات سیاسی، امنیت، کارآفرینان، چهره های هوشمند عرصه اقتصاد و سرمایه های مادی پر ارزش برخوردار است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این ظرفیت ها راه را برای تبدیل ایران به یک کشور بزرگ تولید کننده کالا و خدمات فراهم می کند، اظهار داشت: در این شرایط می توانیم شاهد شکل گیری اقتصادی بزرگ برای کشور باشیم و بازار سرمایه به طور خاص نقش محوری و تعیین کننده ای در این عرصه دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد، رفاه اجتماعی، عمران و آبادی از مقوله های کلیدی هر کشوری هستند که باید برنامه ریزی و اقدامات منسجمی در این حوزه ها صورت گیرد، بر تلاش و برنامه ریزی برای توسعه دانش بنیان تاکید کرد و به تمامی دست اندرکاران و برنامه ریزان توصیه کرد نگاه ویژه ای به این مقوله داشته باشند تا تمامی اقدامات مبتنی بر دانش باشد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی، مدیر بالاترین مسئولیت را در قبال، سهامداران، مشتریان، محیط زیست و نظام دارد، افزود: مدیران باید نگاه واقع بینانه به مسائل مختلف داشته باشند که این موضوع از تعهد و ایمان آنان الهام می گیرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت علی (ع) به گروهی از جامعه که مالیات می پرداختند و دست اندرکاران صنعت بودند نگاه ویژه ای داشتند، افزود: ضروری است نقدینگی به سمت صنعت و تولید کالا و خدمات هدایت شده و از این طریق، تورم مدیریت شود. همچنین لایحه قانون تجارت چیزی جز حاکمیت شرکتی نیست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 2044865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha