۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۸

پیگیری مهر/

موانع فنی اختصاص ارز 2500 تومانی برای خرید کتاب‌های خارجی

موانع فنی اختصاص ارز 2500 تومانی برای خرید کتاب‌های خارجی

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه برخی موانع فنی مثل قطع بودن دستگاه‌های کارتخوان در خرید و فروش کتاب‌های خارجی با ارز یارانه‌ای (دلار 2500 تومانی) شده است، اطمینان داد این مشکل طی ساعات آتی برطرف می‌شود.

محمد عظیمی؛ قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره علت خرید و فروش کتاب‌های خارجی عرضه شده در این نمایشگاه با ارز آزاد برخلاف اعلام مسئولان، گفت: همانطور که آقای وزیر دیروز توضیح داد کتاب‌های بخش خارجی با ارز مبادله‌ای و با احتساب دلار 2500 تومانی عرضه می‌شود که هزار تومان آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌کند و این در واقع یارانه بخش ارزی است و 1500 تومان مابقی را فرد متقاضی متقبل می‌شود.

وی افزود: توافقات در این مورد صورت گرفته و مشکلی از این بابت وجود ندارد هر چند ممکن است در روز اول مقداری این روند کند باشد، اما به مرور مسئله روی ریل می‌افتد و این مشکل مقطعی، برطرف می‌شود.

قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: من صبح امروز از سالن ناشران خارجی بازدید کردم و مقداری از سیستم‌ها به خصوص سیستم‌های کارتخوان روی روال خودش نیست. پیگیری کردیم که این قبیل مشکلات حل شود تا مسئله تخصیص یارانه بخش ارزی هم برطرف شود.

به گزارش مهر، نمایشگاه کتاب تهران صبح امروز در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که کتاب‌های خارجی برخلاف اعلام مسئولان آن نه بر اساس ارز مبادله‌ای 2500 تومانی بلکه با ارز آزاد (دلار بیش از 3500 تومان) خرید و فروش می‌شد و محقق نشدن وعده تخصیص یارانه به بخش ارزی نمایشگاه کتاب تهران به دغدغه جدی فروشندگان و خریداران تبدیل شده است؛ فروشندگان نگران کاهش فروش هستند و خریداران نیز متقابلا از قیمت بالای این کتاب‌ها ناراضی‌اند.

کد خبر 2044976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha