۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۳۷

گزارش مهر/

غیبت 41 ناشر داخلی و تعطیلی 28 غرفه در شبستان

غیبت 41 ناشر داخلی و تعطیلی 28 غرفه در شبستان

نمایشگاه کتاب تهران در حالی نخستین روز خود را سپری می‌کند که 41 ناشر داخلی هنوز غرفه‌هایشان را تحویل نگرفته‌اند و 28 غرفه واقع در شبستان هم تعطیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی نخستین روز خود را سپری می‌کند که هنوز تعداد قابل توجهی از غرفه‌های آن دست کم در بخش عمومی (شبستان) خالی است و برخی ناشران هم هنوز در غرفه‌هایی که دارند اجاره‌اش را می‌پردازند، مستقر نشده اند.

امسال سالن کارنامه نشر که سال گذشته در قسمت انتهایی شبستان برپا شده بود، به بالکن شبستان منتقل شده و با تصمیم مسئولان نمایشگاه مقرر شد که مکان قبلی آن به ناشرانی که پشت درهای مصلی مانده‌اند، تخصیص یابد و با توجه به اینکه تصمیم یادشده طی امروز اتخاذ شده است، تا حدی باعث ایجاد بی‌نظمی در نحوه استقرار ناشران بخش عمومی شد.

در هر حال و با فراخوانی که در ساعات گذشته به تشکل‌های نشر داده شد، ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه و همچنین حدود 40 ناشری که مرتکب تخلفاتی در نمایشگاه سال قبل شده بودند اما با تصمیم کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران در نهایت اجازه حضور در نمایشگاه امسال را دریافت کردند، وارد مصلی شدند و روند استقرار آنها هم اکنون نیز ادامه دارد.

 

البته لازم به یادآوری است که تا این لحظه بسیاری از خدمات نمایشگاهی ماننند دستگاه کارتخوان و یا کتیبه‌های سر در غرفه به این دسته از ناشران داده نشده است. هرچند برخی از مسئولان این غرفه‌ها از قول مسئولان نمایشگاه اعلام کردند که این خدمات و دست کم دستگاه کارتخوان آنها تا 48 ساعت آینده در اختیارشان قرار می‌گیرد.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار مهر، موسسات انتشاراتی که در این قسمت از مصلی به آنها غرفه داده شده اما تا ساعات پایانی فعالیت نمایشگاه در غرفه‌هایشان مستقر نشده‌اند، 30 موسسه است که اسامی آنها به قرار زیر است:

خرمشهر، دهقان، ذکر مبین، راه دانش سبز، تجربه، پردیس، روشنی، بیان معنوی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ستاد کنگره شهدا، ستوس، سخنوران، بصیرا، سفینه، شهرام، هم آرا، صندوق بازنشستگان، نوین کتاب گویا، نویسنده، نون، موسسه برنامه ریزی آموزش عالی، نانوسان، علوم پزشکی بقیه الله، گلابدره ای، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، گلسار، راه جاویدان، گنجینه، لوح فشرده و فرهیزش.

 

همچنین در سالن اصلی شبستان تعدادی از ناشران عمومی هنوز نسبت به تحویل غرفه اقدام نکرده اند که تعداد آنها 11 موسسه انتشاراتی است و اسامی آنها به شرح زیر است:

آرام، علم و زندگی، اقیانوس معرفت، بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، تورنگ، خورشید هدایت، خدمات فرهنگی کرمان، صدا، مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه و کتاب شمس.

علاوه بر این هنوز و بر اساس برآورد میدانی خبرنگار مهر هنوز 16 غرفه واقع در شبستان خالی است که گفته می‌شود این غرفه‌ها به تعدادی از ناشرانی که هم اکنون در قسمت جدید (مکان پارسال کارنامه نشر) مستقر هستند، داده خواهد شد و در این صورت تا حدودی کار تجمیع ناشران عمومی در شبستان به انجام می‌رسد.

علاوه بر این 16 غرفه، 12 غرفه هم که عموماً متراژشان کمتر از غرفه‌های معمولی است و فضاهایی را شامل می‌شود که ستون‌های شبستان در آنها قرار گرفته‌اند، خالی است و به احتمال زیاد این فضاها هم طبق روال سال‌های گذشته به برخی موسسات خیریه و شرکت‌هایی که کارهای خدماتی را بر عهده می‌گیرند، اختصاص می‌یابد.

کد خبر 2045157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha