۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۰

تظاهرات اروپایی ها در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی/ نابود شده ایم

تظاهرات اروپایی ها در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی/ نابود شده ایم

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: رسانه های خبری از برگزاری تظاهرات اروپایی ها در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی و نارضایتی کارگران از عملکرد رهبران اروپا و همچنین به آتش کشیدن پرچم این اتحادیه در آتن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های خبری گزارش دادند که دهها هزار نفر از مردم خشمگین اروپا که از تدابیر ریاضت طلبانه با هدف مقابله با بحران بدهی منطقه یورو خسته شده اند، روز گذشته به خیابانها آمدند و در برخی از کشورها این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

مردم اسپانیا پلاکاردهایی را به دست داشتند که روی آن "6,202,700" که حکایت از میزان بی سابقه بیکاران در این کشور بحران زده دارد، نوشته شده بود.

یکی از معترضین در مادرید پلاکاردی را حمل می کرد که روی آن نوشته شده بود، "طرح ریاضت اقتصادی ما را نابود کرده است". وی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: یکی از خوش شانس ترین افراد در محل کارم بودم اما نگرانم که در روزهای آتی بیکار شوم و به جمعیت بیکاران بپیوندم.

یک دانشجوی 21 ساله نیز اعلام کرد: احساس بی ثباتی و عدم امنیت می کنم و هیچ انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارم.

همزمان با تصویب قانون اخراج 15 هزار و 500 نفر از کارکنان بخش های عمومی از سوی پارلمان یونان برای دریافت وام بیشتر از اتحادیه اروپا، شمار بیکاران زیر 25 سال در یونان به 59 درصد رسیده است.

رسانه های خبری همچنین از به آتش کشیدن پرچم اتحادیه اروپا در آتن توسط معترضین یونانی در روز جهانی کارگر خبر دادند که با هدف نشان دادن نارضایتی کارگران از سیاست رهبران اروپا انجام شد.

در این تظاهرات که صدها هزار نفر از اتحادیه های کارگری حضور داشتند، نارضایتی خود را از اقدامات صندوق بین الملل پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا و سیاست های تحمیلی دولت آنگلا مرکل اعلام کردند.

همچنین نرخ بیکاری در فرانسه به رقم بی سابقه 3.2 میلیون نفر رسیده است که همین موضوع نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

یکی از معترضین فرانسوی گفت: فرانسه در حال غرق شدن در سیاست پوچ و بی پایان ریاضت اقتصادی است و به خاطر این است که همیشه به مقامات بروکسل و برلین پاسخ مثبت داده ایم.

یکی دیگر از معترضین بیکاری و کاهش میزان دستمزدها را از جمله پیامدهای سیاست ریاضت اقتصادی اروپا عنوان کرد و خواستار برآورده شدن مطالبات مردم از دولت شد.

کد خبر 2045524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha