۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱

اعتصاب در مادرید همزمان با بخشش دختر پادشاه اسپانیا در دادگاه

اعتصاب در مادرید همزمان با بخشش دختر پادشاه اسپانیا در دادگاه

شهر مادرید عصر دیروز همزمان با اقدام دادگاهی در اسپانیا در باطل کردن احضاریه دختر پادشاه این کشور، شاهد برگزاری اعتصاب کارکنان بخش های بیمارستانی بود.

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از رویترز، روز گذشته دادگاه "پالما د مالورکا" در شهر مادرید احضاریه "پرنسس کریستینا" دختر "خوان کارلوس" پادشاه این کشور، را باطل کرد.

پیگرد قانونی کریستینا در ارتباط با ماجرای اختلاس شش میلیون یورو از بودجه دولتی، توسط همسرش اینیاکی اوردانگارین آغاز شده بود. دادگاه اعلام کرده مدارکی دال بر اعمال نفوذ کریستینا برای اختلاس همسرش در دست نیست.

در همین رابطه "آلبرتو روئیز گالاردون" وزیر دادگستری اسپانیا گفت :«دستگاه قضایی ما مستقل است و قانون را بر همه اعمال می کند."

این رسوایی در کنار دیگر رسوایی های مالی خانواده سلطنتی اسپانیا در اوج بحران اقتصادی این کشور واکنشهای زیادی در پی داشت و همزمان با این تصمیم دادگاه، شهر مادرید صحنه اعتصاب کارکنان بیمارستانی بود.

این افراد در اعتراض به شرایط بد اقتصادی و کاهش دستمزد دست به اعتصاب زده بودند. اسپانیا به دلیل بحران اقتصادی وضعیت چندان مناسبی ندارد و نرخ بیکاری در این کشور به 27 درصد که یکی از بالاترین ارقام بیکاری در اروپا محسوب می شود، رسیده است.

کاهش هزینه ها در بخش بهداشت و سلامت یکی از بحث برانگیزترین مسائل در برنامه ریاضت اقتصادی اسپانیا محسوب می شود. پزشکان معتقدندکاهش هزینه ها در بخش بهداشت و سلامت بی شک در کیفیت خدمات رسانی بیمارستان ها تاثیر می گذارد.

 

 

کد خبر 2050019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha