۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۳۲

زارع به مهر خبر داد:

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک طی 48 ساعت آینده در قم

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک طی 48 ساعت آینده در قم

قم - خبرگزاري مهر: مدیرکل هوا شناسی استان قم از وزش باد همراه با گرد و خاک طی 48 ساعت آینده در اين استان خبر داد.

یحیی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح وضعیت هوا بیان کرد: طی 24 ساعت آینده شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک هستیم و این این وضعیت تا آخر شب ادامه پیدا می کند.

وی افزود: وضعیت هوای فردا تا قبل از ظهر کمی آرام می شود ولی از ظهر مجددا شدت باد همراه با گرد وخاک را خواهیم داشت.

مدیرکل هوا شناسی استان قم با اشاره به وزش باد تصریح کرد: منشأ گرد وخاک موجود در هوا، مناطق شرقی استان است که به علت شرقی بودن جهت باد ،منجر به تولید گرد و خاک شده است.

زارع با بیان سرعت وزش با طی 72 ساعت آینده اظهار داشت: سرعت وزش باد بین 17 تا 22 متر بر ثانیه است، سرعت وزش باد روز جمعه بین 15 تا 20 متر بر ثانیه و طی روز شنبه بین 15 تا 20 متر بر ثانیه خواهد بود.

وی با تاکید بر دمای هوا ابراز داشت: حداقل دمای هوای امروز در قم 18 درجه سانتیگراد و حاکثر آن به 28 سانتیگراد می رسد. فردا حداقل دما 18 درجه سانتیگراد و حاکثر آن 28 درجه سانتی گراد است و روز شنبه هم حداقل دما 18 درجه سانتیگراد و حداکثر آن 29 درجه سانتیگراد است.

مدیرکل هوا شناسی استان قم وضعیت هوا هفته آینده ا چنین پیش بینی کرد: از اواسط هفته آینده وزش باد و گردوخاک کم می شود و احتمال ابری بودن کاهش پیدا می کند هوا نسبت به این جاری گرم تر می شود.

زارع به مردم توصیه کرد: افرادی که بیماری تنفسی دارند طی امروز و فردا سعی کنند کمتر در سطح شهر رفت و آمد کنند که موجب تشدید بیماری های تنفسی شان شود.
 

کد خبر 2045551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha