۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶

ریزگردها به کرج رسیدند؛

اعلام شرایط هوای ناسالم برای گروههای حساس

اعلام شرایط هوای ناسالم برای گروههای حساس

کرج – خبرگزاری مهر: با تشدید هجوم ریزگردها به استانهای غربی کشور، کلانشهر کرج نیز میزبان این ذرات ریز موذی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی هجوم ریزگردها به مناطق غرب کشور، شهروندان کلانشهر کرج نیز طی دو سه روز اخیر شاهد حضور ریزگردها در شهرشان هستند.

گرچه به واسطه بارندگی های پراکنده روزهای گذشته در این شهر از میزان گرد و غبار کم شده و هوا کمی تلطیف شده است اما مرکز سنجش آلودگی هوا اعلام کرد شاخص کیفیت هوا در کرج برای گروههای حساس ناسالم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: شهر کرج تحت تاثیر استانهای غربی کشور شاهد برزو پدیده گرد و غبار است.

حسن پسندیده با اشاره به اینکه منشا این ذرات برون مرزی است، اذعان داشت: کنترل ریزگردها به همکاری کشورهای منطقه وابسته است و ما تنها می توانیم برنامه های مدیریتی را اعمال کرده و اطلاع رسانی کنیم.

وی یادآور شد: تا کنون اقداماتی از طرف سازمان محبط زیست برای کنترل این پدیده انجام شده است اما کافی نیست و کشورهای درگیر نیز باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.

پسندیده بارندگی های اخیر را در کاهش گرد و غبار ناشی از ورود ریزگردها موثر دانست و گفت: با افزایش بارندگی شاهد کاهش بیشتر این پدیده در شهر خواهیم یبود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: هم اکنون میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در کرج کمتر از 150 میکرون گزارش شده که در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

پسندیده گفت: با توجه به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری های قلبی و ریوی توصیه می شود افراد مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
 

کد خبر 2056307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha