۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰

نیکزاد به مهر خبر داد:

بازار مسکن در ثبات نسبی است/ آغاز واگذاری واحدهای مسکن مهر پردیس از خرداد

بازار مسکن در ثبات نسبی است/ آغاز واگذاری واحدهای مسکن مهر پردیس از خرداد

وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وضع کنونی مسکن کشور در ثبات نسبی به سر می برد، از آغاز واگذاری واحدهای طرح مسکن مهر پردیس از اواخر خرداد ماه امسال خبر داد.

علی نیکزاد صبح جمعه در حاشیه بازدید پنج ساعته از پروژه های در حال اجرای مسکن مهر شهر جدید پردیس که با حضور محمدهادی رستمیان، مدیرعامل شهرهای جدید کشور، مهدی هدایت، مدیرعامل شهر جدید پردیس و سایر مسئولان انجام شد، در گفتگو با خبرنگار مهر در پردیس بیان داشت: در حال حاضر 80 هزار واحد مسکن مهر پردیس در قالب سه پروژه مراحل ساخت خود را سپری می کنند که این تعداد با مجموع طرحهای گذشته به 90 هزار واحد می رسد.

وی ادامه داد: از این رو، مسئله راه های دسترسی از طریق آزادراه تهران - پردیس به سایتهای خانه سازی مسکن مهر پردیس مورد توجه قرار گرفت و در قالب پروژه های راه سازی شامل پلهای زیرگذر، روگذر و دو دهانه تونل صورت اجرایی به خود گرفت.

نیکزاد اضافه کرد: این طرحهای راه سازی از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس و به منظور اتصال سه سایت خانه سازی "کوزو پارس"، "فاز 5" و "دره بهشت" این شهر احداث می شود.

این مسئول افزود: در این بین، تأسیسات زیربنایی نظیر آب، برق، تلفن و گاز از سوی شرکت عمران انجام می شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، برای نخستین بار در کشور طرحهای روبنایی نظیر مدرسه، مسجد، مراکز تجاری، فضاهای انتظامی و ... نیز از سوی شرکتهای سازنده در مسکن مهر پردیس اجرا می شود.

وی ادامه داد: این سه طرح امور عمرانی خود را از خرداد ماه سال 91 آغاز کردند و با پایان خود به شهری 300 هزار نفری در کنار جمعیت کنونی پردیس تبدیل می شوند که این امر در تاریخ بی نظیر است. 

نیکزاد اضافه کرد: واحدهای مسکن مهر پردیس در قالبی زیبا و به دو صورت حیاط و پارکینگ و همچنین واحدهای آپارتمانی ساخته و از اواخر خردادماه سال جاری مراحل تحویل خود در مرحله نخست را آغاز می کنند.

پروانه ساخت 400 هزار واحد مسکونی از سوی شهرداری تهران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بیان داشت: طی 22 ماه گذشته پروانه ساخت 400 هزار واحد مسکونی از سوی شهرداری تهران صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین طبق اعلام مسئولان شرکتهای گاز و برق استان تهران، در حال حاضر 400 هزار واحد مسکونی تهران از هیچ یک از این خدمات طی زمستان 91 استفاده نکرده و در بیانی دیگر خالی از سکنه هستند.

نیکزاد اضافه کرد: از سوی دیگر 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرحهای خانه سازی شهرهایی نظیر پردیس، پرند، اندیشه و سایر مناطق استان تهران مراحل احداث خود را سپری می کنند.

این مسئول افزود: مجموعه این سه بخش یعنی منازل دارای پروانه ساخت از شهرداری، خانه های فاقد سکنه و پروژه های مسکن در حال احداث، وجود عددی بالغ بر یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی را نشان می دهند.

بالا بردن قیمت خانه با ایجاد فضایی روانی، واقعیت است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکلی در خصوص میزان خانه های احداثی در تهران وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به این مهم مشکلی در خصوص میزان خانه های احداثی در تهران وجود ندارد، اما اینکه بگوییم کسانی می توانند با دست زدن به اقدامات روانی، جو خرید و فروش خانه و اجاره بها را متأثر کرده و قیمتها را بالا ببرند، یک واقعیت است.

وی ادامه داد: رفع چنین مواردی منوط به ساماندهی در بخش مسکن است، طبق برآورد آماری نهادهای ذی ربط در بحث گردآوری آمار نفوس و مسکن سال 91، در حال حاضر 21.2 میلیون خانوار شهری و روستایی در 21.6 میلیون واحد مسکونی زندگی می کنند، از این رو باید برای انجام معاملات ملکی خانه های خالی و اراضی مختلف مالیات در نظر گرفت.

نیکزاد اضافه کرد: پیش از آغاز سال جاری صحبتهایی مبنی بر صعود وحشتناک قیمت مسکن بعد از تعطیلات نوروزی مطرح بود و حال این صحبتها حول محور وقوع این مهم پس از انتخابات ریاست جمهوری می گردد.

این مسئول افزود: با این وجود، اینکه بگوییم مسکن یک کالای غیراقتصادی است و تأثیرپذیر از اقتصاد کلان کشور نیست نیز حرف درستی است، اما در کل با توجه به شرایط دشوار پارسال وضع کنونی بازار مسکن از ثبات نسبی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید تلاشها بر اتمام پروژه های مسکن معطوف شود، گفت: در حال حاضر طرحهای خانه سازی زیبایی در منطقه "تهرانسر" پایتخت مراحل احداث خود را سپری می کند.

وی تصریح کرد: ثبت نام در سه هزار واحد تهرانسر هفته پیش به پایان رسید، نظارتها در این طرحها نیز به شکلی است که افراد واجد شرایط به خانه برسند تا ثبات در قیمت خانه محقق شود.

کد خبر 2045959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha