۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۲

آیت الله باریک بین:

24 خرداد ماه حماسه دیگری توسط مردم ایران خلق خواهد شد

24 خرداد ماه حماسه دیگری توسط مردم ایران خلق خواهد شد

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: با شرکت پر شور و نشاط مردم در 24 خرداد ماه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی حماسه ای دیگر خلق خواهد شد و اقتدار ایران اسلامی بار دیگر به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله باریک بین در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که با حضور گسترده مردم در مسجدالنبی برگزار شد کسب فضائل اخلاقی را در تکوین شخصیت انسانها موثر دانست و اظهارداشت: در بسیاری از بخش های جامعه مانند امور علمی و نظامی و صنعتی جلو هستیم اما متناسب با آن در بخش فرهنگ موفق نبوده ایم.

وی افزود: یکی از اهداف نظام اسلامی ترویج فرهنگی دینی و اخلاقی در جامعه بود تا همه به زینت اخلاق مزین شوند اما هنوز در این زمینه عقب هستیم و باید کارهای زیادی انجام شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: انس با قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و عمل به توصیه های دینی می تواند مسیر اخلاقی جامعه را بخوبی هدایت کرده و الگوی مناسبی در زندگی به مردم ارائه کند.

24 خرداد خلق حماسه ای دیگر توسط مردم

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: در روز 24 خرداد ماه حماسه ای دیگر خلق خواهد شد و با مشارکت گسترده و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بار دیگر اقتدار ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان با سه دهه تجربه سنگ اندازی و مخالفت و توطئه علیه ایران اسلامی با تحمیل فشارهای گوناگون سیاسی و اقتصادی درصدد آسیب زدن به کشور هستند تا بتوانند بین مردم و مسئولان تفرقه ایجاد کرده و فاصله بیندازند با نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی مسیر حرکت آینده را ترسیم کردند که برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

آیت الله باریک بین بیان کرد: شرکت دسته جمعی مردم این بار نیز دشمنان را ناامید خواهد کرد زیرا هر گاه مردم به صحنه آمده اند نشان داده اند پشتیبان نظام هستند و به تحقق مردم سالاری دینی متکی به آراء عمومی کمک کرده اند.

امام جمعه قزوین یادآورشد: از مردم انتظار داریم در روز 24 خرداد ماه همانند سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر پیروزی دیگری را رقم بزنند و حماسه ای تاریخی و بیادماندنی را به ثبت برسانند.

افراد شایسته را انتخاب کنیم

آیت الله باریک بین اظهارداشت: اصل اساسی شرکت در انتخابات و سپس رای به فردی شایسته است که این انتخاب هم در ریاست جمهوری و هم شوراها بسیار مهم و سرنوشت ساز است لذا باید با در نظر گرفتن ملاک هایی که امام راحل و رهبری بارها بیان کرده اند افراد مورد نظر خود را برگزینیم.

وی افزود: با تامل و دقت باید کسی را انتخاب کنیم که توانمند و متعهد باشد و بتواند مدیریت کشور را بخوبی ایفا کند و وظیفه دینی و سیاسی خود را بدرستی انجام دهد و در شوراها هم افراد دلسوز و توانمند برای اداره شهر به نحو مطلوب انتخاب شوند.

آیت الله باریک بین به اجلاس علمای کشورهای اسلامی در تهران هم اشاره کرد و گفت: گردهمایی 700 عالم و اندیشمند از کشورهای اسلامی از ملیت های گوناگون در زیر یک سقف کار ارزشمندی بود که بخوبی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان با همه امکانات خود تلاش می کنند تا علمای اسلامی رو در روی یکدیگر قرار گیرند و تفرقه گرایی شعله ور تر شود برگزاری این اجلاس بسیار بموقع و با دستاوردهای خوبی همراه بود که بیانات رهبر معظم انقلاب هم با استقبال خوب شرکت کنندگان روبرو شد و ابراز احساسات میهمانان خارجی عزت و عظمت نظام را بار دیگر نشان داد.

وی افزود: علما باید خطر ناشی از تسلط کفار بر سرنوشت مسلمانان و پیامدهای جدایی دین از سیاست را برای مردم بازگو کنند و راههای پیشرفت جوامع اسلامی را تبیین کرده و مطرح کنند تا راه وحدت و پیشرفت کشورهای اسلامی هموار شود.

خدمات بسیج سازندگی ارزشمند است

آیت الله باریک بین با تقدیر از خدمات بسیج سازندگی گفت: بسیجیان دلسوز و متعهد با حضور در روستاها و مناطق محروم با ارائه خدمات عمرانی گام ارزشمندی در مسیر پیشرفت و توسعه استان برداشته اند که تداوم این فعالیت ها ضروری است.

وی افزود: ساخت مسجد، پل، کانال کشاورزی، لایروبی قنوات، مرمت مدارس و مساجد، از کارهای خوبی است که توسط بسیج سازندگی در روستاها اجرا شده و چهره روستاها را متحول کرده است.

حبیبی: فعالیت 12 مدرسه قرآنی در قزوین

جعفر حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم قبل از خطبه های نماز به مناسبت هفته معلم با ارائه گزارشی از مهمترین کارهای انجام شده گفت: مبارزه با جهل و بیسوادی، تربیت آینده سازان کشور، تزریق روحیه خودباوری، خلاقیت، ابتکار، پاکدامنی، انتخاب گری و آزاد منشی از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش است.

وی افزود: زیرساخت های تحول بنیادین در آموزش و پرور ش در استان بخوبی فراهم شده که نقشه جامع تغییر و تحول و حرکت در آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی هم آماده شده و محتوای آموزشی بتدریج تغییر خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از هوشمند سازی 1341 کلاس درس در استان خبر داد و یادآورشد: با تجهیز مدارس استان به تجهیزات آموزشی هوشمند تلاش می شود با علم روز حرکت کنیم و از دانش روز نیز برخوردار شویم.

این مسئول بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در حال حاضر 12 مدرسه قرآنی در استان راه اندازی شده و بزودی مسابقات بزرگ قرآنی را در استان برگزار خواهیم کرد.

 

کد خبر 2046133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha