۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۵۷

تداوم بحران یورو/

اعتصاب کارگران آلمانی/ 10 درصد یونانی‌ها زیر خط شدید فقر

اعتصاب کارگران آلمانی/ 10 درصد یونانی‌ها زیر خط شدید فقر

اعتصاب کارگران آلمانی، چشم انداز تیره اوضاع اقتصادی ایتالیا، اعلام شمار دقیق بیکاران یونانی و اعلام نتایج آخرین نظرسنجی ها درباره وضعیت دولت جدید "انریکو لتا" از جمله آخرین اخبار مرتبط با تداوم بحران مالی اروپا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، پس از پایان بدون نتیجه مذاکرات کارگران صنایع فلزی و الکترونیکی و کارفرمایان آلمانی، معترضین در بزرگترین کشور صنعتی اروپا دست به تظاهرات زدند.

اتحادیه های کارگری خواستار افزایش 5.5 درصدی دستمزدها به دلیل تورم هستند. قرار است که این اعتصاب تا امروز جمعه نیز ادامه داشته باشد.

خبر دیگر اینکه سازمان توسعه همکاری اقتصادی در گزارشی از کاهش تولید ناخالص داخلی ایتالیا به میزان 1.5 درصد طی سالهای 2013 و 2014 خبر داد و اعلام کرد: میزان کسری بودجه این کشور بیش از 3 درصد میزان تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا خواهد بود.

در این گزارش که چشم انداز تیره ای از اوضاع اقتصادی ایتالیا ترسیم شده است، از مقامات ایتالیایی خواسته شده تا تلاشهای خود را برای مبارزه با فرار مالیاتی با هدف بهبود اوضاع بازارهای اقتصادی افزایش دهند.

راشاتودی نیز در مطلبی به نقل از "سپاس لومینا" کارشناس مستقل سازمان ملل در امور وام‌ های خارجی و حقوق بشر که به یونان سفر کرده است، شماری از اقدامات ریاضتی یونان را تضعیف کننده حقوق بشر و علت بیکاری جوانان عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش میزان بیکاری در یونان به میزان 3 / 59 درصد اعلام کرد هم اکنون بیش از 10 درصد جمعیت یونان زیر خط شدید فقر هستند.

همچنین بر اساس آخرین نظرسنجی ها، 93 درصد از ایتالیایی ها بر این باورند که دولت جدید "انریکو لتا" پایدار نخواهد بود و تا چهار سال آتی نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

کد خبر 2046144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha