۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۳۰

قتالی:

اهانت به قبر صحابه پیامبر حرکتی غیرانسانی است

اهانت به قبر صحابه پیامبر حرکتی غیرانسانی است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس گفت: توهین به مزار صحابه پیامبر (ص) حرکتی غیرانسانی با هدف سوءاستفاده از احساسات مردم مسلمان سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالباعث قتالی با اشاره به توهین تروریست‌های معاند با دولت سوریه به قبر «حُجر بن عَدی» صحابی بزرگ پیغمبر اکرم (ص) و یار وفادار امیرمؤمنان علی (ع) گفت: تروریست‌های تکفیری با این حرکتشان موضع‌گیری اعتقادی خود را به جهان اسلام نشان دادند.

وی با اشاره قبح نبش‌ قبر مسلمان در آموزه‌های دینی اسلام گفت: زیارت قبر بزرگان دینی از دستورات دینی است اما اعتقادات مسموم وهابیت این مسئله را برنمی‌تابد.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس این اقدامات تروریستی را وابسته به وهابیت جهانی دانست و افزود: توهین به مزار صحابه پیامبر (ص) یک حرکت غیرانسانی با هدف سوء استفاده از احساسات مردم مسلمان سوریه است.

وی با بیان اینکه این حرکت قبح‌آمیز تروریست‌های تکفیری برخلاف تفکرات وهابیت، یاری کردن دین نیست، گفت: این کار زشت با آموزه‌های دین تضاد دارد.

قتالی با محکوم کردن توهین تروریست‌های تکفیری گفت: علما در این برهه زمانی که دشمنان با اهداف اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان دست به جنایات و توهین‌ها به مقدسات اسلام می‌زنند باید هوشیار بوده و جامعه اسلامی را با روشنگری هدایت کنند.

وی در پایان با اشاره به حضورش در همایش علما و بیداری اسلامی گفت: نگرانی تمام علمای جهان اسلام نیز تلاش دشمن در ایجاد تفرقه در بین مسلمان بود.

کد خبر 2046972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha