۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸

رقابتهای بين‌المللی جام تختی - تهران؛

تلاش متوليان فدراسيون كشتی برای جذب تيم‌های خارجی

تلاش متوليان فدراسيون كشتی برای جذب تيم‌های خارجی

در حالیكه تنها سه روز به آغاز رقابتهای بین‌المللی كشتی آزاد جام تختی باقی مانده، ‌متولیان فدراسیون ایران همچنان در حال رایزنی با كشورهای دیگر برای افزایش تعداد تیم‌های خارجی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی طبق تقویم فیلا طی روزهای 18 تا 20 اردیبهشت‌ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود و این در حالیست كه تاكنون  تیم‌های داغستان روسیه، گرجستان، پورتوریکو و تاجیکستان برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده‌اند.

در همین راستا حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی نیز با اشاره به تعداد محدود تیم های خارجی شرکت کننده در رقابتهای جام تختی، اظهار داشت: یقینا دوست داریم این جام به لحاظ كمی و كیفی در بهترین سطح خود برگزار شود، اما بعضا شرایطی بر فضای كشتی جهان حاكم می‌شود كه این مهم خارج از اتفاقاتی است كه ما پیش‌بینی می‌كنیم.

گویا انتخابات فدراسیون جهانی كشتی (فیلا) كه قرار است بزودی برگزار شود، نیز مزید بر علت شده تا استقبال چندانی از جام تختی نشود ‌اما اهالی فدراسیون كشتی ایران همچنان معتقدند می‌توان با رایزنی بیشتر و گسترده‌تر، این رقابتها را با حضور تیم‌های بیشتر و قدرتمندتری در سالهای آینده برگزار كرد.

به گفته حسن رنگرز جام جهان پهلوان تختی برای كشای ایران از اهمیت بالایی به لحاظ حفظ جایگاه و قداست این پهلوان نامدار كشتی برخوردار است و تلاش همه دست اندركاران ورزش و كشتی برگزاری مناسب این رقابتهاست.

رقابتهای بین‌المللی كشتی آزاد جام تختی طی دو روز و با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود که مسابقات مدعیان اوزان 55، 66 و 96 کیلوگرم روز پنجشنبه و مسابقات اوزان 60، 74، 84 و 120 كیلوگرم روز جمعه هفته جاری برپا می‌شود.

ضمنا جوایز دلاری در نظر گرفته برای این مسابقات نیز برای تیم‌های اول تا چهارم به ترتیب 20، 15، 10 و 5 هزار دلار خواهد بود.

 

کد خبر 2047222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha