۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶

عمران الزعبی":

گفتگو تنها راه حل بحران سوریه است/اهداف اعزام هیئت بازرسی به "خان العسل"

گفتگو تنها راه حل بحران سوریه است/اهداف اعزام هیئت بازرسی به "خان العسل"

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه گفتگو تنها راه حل بحران سوریه است به تشریح اهداف آمریکا و کشورهای غربی درباره اعزام هیئت بازرسی به منطقه خان العسل شهر حلب پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با تلویزیون دولتی سوریه اظهار داشت: گفتگو تنها راه حل بحران کنونی سوریه است و نشستن تمامی طیف های سوری بر سر میز مذاکره امنیت و ثبات کشور را فراهم خواهد کرد و حافظ وحدت و حاکمیت سوریه خواهد بود.

وی در ادامه گفت که راه حل بحران سوریه باید سوری باشد و هر تصوری غیر از این غیر عملی و غیر سیاسی است و اعتماد به راهکارهای خارجی راه به جایی نخواهد برد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطر نشان کرد: گفتگو و مواضع آن برای همه واضح و آشکار است اما سوری ها باید بر سر میز مذاکره بنشینند و با زبان عقل و منطق با یکدیگر گفتگو کنند و دیدگاه های خود را درباره وطن، تامین امنیت مرزها و برقراری دموکراسی واقعی در کشور بیان کنند.

عمران الزعبی تصریح کرد: موضع روسیه در قبال بحران سوریه واقعی تر است. آمریکا و کشورهای اروپایی برای موضوع اعزام هیئت فنی به سوریه برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل حلب، "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد را تحت فشار قرار دادند تا بازرسی از این منطقه را به تمامی مناطق سوریه گسترش دهد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت که هدف از گسترش بازرسی هیئت سازمان ملل به تمامی مناطق سوریه تکرار سناریوی عراق (ادعای وجود سلاح های کشتار جمعی) در سوریه است.

وی افزود: حمایت کشورهای خارجی از گروه های تروریستی مسلح در سوریه کاملا آشکار و واضح است و شامل اعزام افرد مسلح، ارسال سلاح، تجهیزات نظامی و سیستم های ارتباطی پیشرفته به سوریه است که همگی در کشتار مردم نقش دارد.

کد خبر 2047346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha