۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱

چوب‌های سمپوزیوم مجسمه‌سازی از درختان خشک شمال تامین شده است

چوب‌های سمپوزیوم مجسمه‌سازی از درختان خشک شمال تامین شده است

دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با تاکید بر اینکه هنر مجسمه‌سازی با طبیعت مهربان است گفت که چوب‌های این سمپوزیوم از درختان خشک جنگل‌های شمال کشور تهیه شده است.

سید مجتبی موسوی،‌ دبیر پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که درختان به کار رفته در این سمپوزیوم که به نظر می‌رسد هر کدام عمری بیش از 30 داشته‌اند چراقطع شده‌اند؟ گفت: چوب‌های استفاده شده در این سمپوزیوم چوب‌های درخت‌های خشک‌شده جنگل‌های شمال هستند.

وی افزود: این چوب‌های بزرگ از درختان راش که قبلا بریده شده بود، تهیه شده است. ما برای سمپوزیوم چوب‌هایی با ابعاد خاص می‌خواستیم که با پیگیری در چوب‌بری‌های شمال کشور، چند ماه پیش آنها را یافتیم و بعد از خریداری در مبدا آنها را به تهران منتقل کردیم.

وی با ذکر این مورد که چوب درختان تازه بریده‌شده برای مجسمه‌سازی قابل استفاده نیست، ادامه داد: چوب باید آماده‌سازی شود و برای همین ما از چوب‌های چندماه بریده‌شده استفاده کردیم.

مدیر امور حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران به داشتن مشاوران خوب برای دست‌یابی به چوب‌های قابل قبول در سمپوزیوم اشاره کرد و گفت: استاد سعید شهلاپور یکی از کسانی بود که ما را در یافتن این چوب‌ها یاری داد و ما چوب‌هایی را که معمولا مصارف ساختمانی و الواری دارند، قبل از تبدیل به الوار خریداری کرده و به تهران آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: هنر و به‌ویژه هنر مجسمه‌سازی با طبیعت دوست و مهربان است. ما این چوب‌هار ا در شرایطی خاص که از آفت‌هایی مانند موریانه در امان باشد نگهداری کردیم تا به سمپوزیوم برسند.

مدیر امور حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از جنس چوب و به صورت غیر رقابتی با هدف توسعه مجسمه‌سازی معاصر ایران در بوستان نوروز  برگزار شده است و ما امید داریم که به اهداف خود در این سمپوزیوم از جمله تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری برسیم.

کد خبر 2047605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha