۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۰۷

خوراکیان خبر داد:

بودجه 3 میلیاردی برای تجهیز کتابخانه مدارس/ مقابله با آسیب‌های اجتماعی در 100 عنوان کتاب

بودجه 3 میلیاردی برای تجهیز کتابخانه مدارس/ مقابله با آسیب‌های اجتماعی در 100 عنوان کتاب

امیر خوراکیان از برنامه ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور تولید کتاب در حوزه مسائل اجتماعی خبر داد و گفت: مجموعه 100 جلدی کتاب در حوزه ارتباطات اجتماعی تا پایان سال منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ظهر روز یکشنبه 15 اردیبهشت در حاشیه بازدید از فرهنگسرای کتاب واقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب و در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی چهارمین دوره از این فرهنگسرا همزمان با نمایشگاه کتاب اظهار داشت: فرهنگسرای کتاب امسال در دو سالن برپا شده است که در سالن نخست فعالیت‌های مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه در دست برگزاری است.

وی افزود: در این سالن و در 20 غرفه تدارک دیده شده در آن کارگاه‌های ترویج مطالعه و معرفی تولیدات سازمان در حوزه کتاب صورت گرفته و در کنار آن غرفه‌ای برای معرفی کتابخانه‌های عمومی شهرداری در نظر گرفته شده است. همچنین امسال تمام نهادهای مرتبط با شهرداری تهران در این سالن به معرفی برنامه‌های خود در حوزه ترویج مطالعه می‌پردازند که از جمله مهم‌ترین آنها موسسه نشر شهر است که با 800 اثر تازه به نمایشگاه کتاب آمده است.

خوراکیان ادامه داد: در دومین سالن از این فرهنگسرا نیز فضایی برای اجرای برنامه‌های جنبی مانند خیابان هنر با حضور 30 هنرمند و همچنین نگار گذر را شاهد هستیم که همه روزه برای حاضران به اجرای برنامه‌های خاص می‌پردازد.

وی همچنین از برنامه ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور تولید کتاب در حوزه مسائل اجتماعی شهر تهران خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته مطالعه جامعی در موضوع مهارت‌های اجتماعی انجام شده است که در پی آن 222 موضوع شناسایی و آسیب شناسی شده که بخشی از آن در قالب 30 جلد کتاب در دست تالیف قرار دارد و در تابستان سال جاری رونمایی می‌شود.

به گفته خوراکیان، تعداد عناوین این مجموعه تا پایان سال جاری به 100 جلد خواهد رسید و در آن برای گروه‌های سنی مختلف و به صورت کاربردی، آموزشی برخی موضوعات و آسیب‌های اجتماعی آسیب شناسی و ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در عرصه نشر گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به دلیل افزایش مشکلات مالی موجود در عرصه نشر حجم فعالیت‌هایی مانند انتشار کتاب اتوبوس و مترو را کاهش داده، اما هنوز در آن فعال است، ولی ترجیح ما این بوده که به جای انتشار این آثار، به تجهیز کتابخانه‌های مدارس کشور بیشتر اهتمام ورزیم و برای همین منظور بودجه‌ای سه میلیارد تومانی برای این کار در سال 91 تدارک دیدیم.

کد خبر 2047724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha