۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۵۶

جامعه روحانيت مبارز خراسان شمالي:

هتك حرمت صحابه پيامبر(ص) نشانه دوري عاملان از اسلام و وابستگي به كفر است

هتك حرمت صحابه پيامبر(ص) نشانه دوري عاملان از اسلام و وابستگي به كفر است

بجنورد- خبرگزاري مهر: جامعه روحانیت مبارز خراسان شمالی با صدور بیانیه ای هتك حرمت مرقد صحابه پیامبر اكرم(ص) توسط تروریست های سوری را نشان دهنده دوری آنان از اسلام و وابستگی آنها به جهان كفر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از نبش قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر(ص) توسط جبهه تروریستی النصره در 12 ارديبهشت ماه و پس از آن به آتش كشيدن مرقد جعفر طيار توسط صدها وهابی تکفیری، مسلمانان شيعه و سني كشورهاي مختلف به اين اقدامات واكنش نشان دادند.

تعطيلي حوزه هاي علميه سراسر كشور، صدور بيانيه توسط مراجع و علماي ديني، تجمع طلاب و روحانيون، اعلام انزجار روحانيون اهل سنت از اين اقدام غيرديني و ... از جمله واكنش هاي مجامع ديني ايران و اسلام در پي اين اقدامات ننگين بود.

جامعه روحانیت مبارز خراسان شمالی نيز روز یكشنبه با صدور بیانیه ای هتك حرمت مرقد صحابه پیامبر اكرم(ص) از سوی تروریست های سوری را موجب جریحه دار شدن قلوب مسلمانان اعلام كرد.

در این بیاینه آمده است كه حضرت حجر بن عدی از شخصیت های مورد تاييد رسول اكرم(ص) و ائمه اطهار (ع) بوده كه مقام و جایگاه ایشان در همه فرق اسلامی مورد احترام و تكریم است.

جامعه روحانیت مبارزه خراسان شمالی این اقدام تروریست های سوری را نشانه دوری آنان از اسلام و وابستگی آنها به جهان كفر دانست.

این تشكل روحانی ضمن محكوم كردن اقدام جنایتكارانه تروریست های سوری، علمای اسلام را به اعلام انزجار از این كار غیرانسانی فرخوانده و از سازمان ها و مجامع بین المللی نیز خواسته تا از انهدام و تخریب اماكن مذهبی و فرهنگی مسلمانان جلوگیری كنند.

اقدام تروريست هاي سوري در حتك حرمت مقدسات اسلامي

به گزارش خبرنگار مهر، روز پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه تروریستها، قبر حجر بن عدی در منطقه"مرج عذرا" در حومه دمشق را نبش کردند و پیکر وی را ربودند.

به دنبال اين واقعه گروه تروریستی النصره وابسته به سازمان القاعده با صدور بیانیه ‌ای‌ در فیسبوک مسئولیت حمله به آرامگاه حجر بن عدی را برعهده گرفت.

پس از هتک حرمت و نبش قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر(ص) توسط جبهه تروریستی النصره در حومه دمشق، اين بار صدها وهابی تکفیری مرقد جعفر طیار در شهر"کرک" واقع در جنوب اردن را به آتش کشیدند.

حجر بن عدی از یاران امام علی(ع) و فرمانده سپاه ایشان در جنگ نهروان علیه خوارج بود؛ در جریان صلح امام حسن(ع) با معاویه نیز با اینکه خواستار نبرد بود، اما به فرمان امام عصر خویش گوش فرا داد و از این دستور تبعیت کرد تا اینکه پس از شهادت امام مجتبی(ع) و گرویدن شیعیان به اباعبدالله(ع)، معاویه دستور داد شیعیان نزدیک به آن حضرت(ع) را زیر نظر گرفته و آزار و اذیت کنند که در این میان بسیاری از آنها به شهادت رسیدند و حجر بن عدی هم در این بین جزء کسانی بود که بغض و کینه امویان گریبان او را گرفت و طعم شیرین شهادت را چشید.

جعفر ابن ابی‌طالب ملقب به ذوالجناحین و مشهور به جعفر طیار نيز یکی از صحابه پیامبر اسلام بود، وی در سال پنجم بعثت که آزار و شکنجه‌هایی که کفار نسبت به مسلمانان به اوج خود رسیده و آنان را به ستوه آورده بود، سرکرده گروهی از مسلمانان بود که با اجازه رسول خدا به سرزمین حبشه هجرت کردند و به عنوان سخنگوی مسلمانان در نزد نجاشی برگزیده شد.

وی در غزوه موته در سال هفتم هجري پرچم سپاه اسلام را داشت، تا آنکه دو دست وي را بريدند و او با دو دست بریده سعی در برپا نگاه داشتن رایت اسلام داشت و در همين جنگ نيز شهيد شد.

حضرت محمد(ص) در مورد وی فرمود: خداوند به جای آن دو دست دو بال عطا فرمود که بدانها در بهشت پرواز کند بهر جای که خواهد.

 

کد خبر 2047812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha