۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۰۲

ملاباشی مطرح کرد:

کیفیت پایین آموزش عالی در کشورهای منطقه/طرح بورس دستگاه‌های کاربردی اجرایی شد

کیفیت پایین آموزش عالی در کشورهای منطقه/طرح بورس دستگاه‌های کاربردی اجرایی شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با اشاره به کیفیت پائین آموزش عالی در برخی کشورهای منطقه گفت: دانشجویان باید نسبت به انتخاب دانشگاه هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ملا باشی شامگاه یکشنبه در جریان دیدار با دانشجویان دانشگاه ارومیه با اشاره به كيفيت پايين آموزش عالي در برخي  از كشورهاي منطقه، افزود: اين دانشجويان با پرداخت هزينه کمتر تحصيل خود را در دانشگاه ها داخلي ادامه داده و خدمات آموزشی به مراتب بهتر و کاربردی تر دریافت کنند.

وی هزينه هر دانشجوي بورسيه در استراليا را 10 ميليارد ریال دانست و اعلام کرد: این در حالي است كه هزينه تحصيل در داخل كشور بسيار كمتر از اين مقدار بوده ولی باید ظرفیت سازی کرده و با دادن فرصت هاي مطالعاتي 6 ماهه براي اين دانشجويان بتوانيم آنان را با آخرين يافته اي علمي جهان آشنا و از خروج آنها از کشور برای تحصیل جلوگیری کنیم.

رئيس سازمان امور دانشجويان کشور درخصوص جذب دانشجويان شهريه اي در مقطع دكترا، با بیان اینکه اين طرح یکی از مصوبات مجلس بوده و اگر روند جذب دانشجو درست اجرایی شود به نفع آموزش عالي كشور خواهد بود، اظهار داشت: براساس اين مصوبه، دانشگاه ها مي توانند مطابق قانون برنامه پنجم توسعه از ظرفيت مازاد خود در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا استفاده و دانشجو جذب كنند.

ملاباشی همچنین درخصوص تصميم گيري زمان امتحان دانشجويان در ايام انتخابات، گفت: امتحانات برخي از دانشگاهها قبل از 20 خرداد ماه پایان می یابد البته به طور طبيعي امتحانات دانشگاه هاي جنوبي كشور هم به دليل گرماي بيش از حد هوا قبل از 20 خرداد به پايان مي رسد.

وی یادآور شد: در بسياري از دانشگاه ها به منظور ايجاد فضاي مناسب فعاليت انتخاباتي دانشجويان، امتحانات از دوم تيرماه آغاز و بديهي است در اين مدت زمان دانشگاه باز بوده و خدمات رفاهي و خوابگاهي نيز ارائه مي شود.

ملاباشی خواستار احیای گفتمان انقلاب اسلامي امام راحل و مقام معظم رهبري در دانشگاهها توسط جامعه دانشگاهيان و بویژه دانشجويان شد و افزود: با اجرای طرح آمايش آموزش عالي، مناطق مختلف كشور از رشد و توسعه منطقي و با توجه به پتانسيلها و نيازهاي هر منطقه در بخش آموزش عالي برخوردار مي شوند.

معاون وزیر علوم و تحقیقات فناوری با اشاره به اجرايي شدن بورس دستگاههاي كاربردي نیز اظهار داشت: اين بورس شامل متخصصان دستگاه هاي اجرايي كشور شده كه به حدي از نبوغ تحقيقاتي رسيده اند كه يك سري از معضلات اين دستگاه ها را با تحصيل در دروه هاي تحصيلات تكميلي و با كمك و مشورت اساتيد دانشگاهي حل كنند.



 

کد خبر 2047987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha