۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۵۲

حاجی بابایی:

اجرای تحول بنیادین را شروع کردیم/لزوم راه‌اندازی 5هزار مدرسه تخصصی ورزش در کشور

اجرای تحول بنیادین را شروع کردیم/لزوم راه‌اندازی 5هزار مدرسه تخصصی ورزش در کشور

ارومیه - خبرگزاری مهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: هنوز تحولی در آموزش و پرورش شکل نگرفته بلکه فقط اجرای تحول بنیادین را شروع کردیم و از این پس، همه کارها در این زمینه تحول بنیادین نام می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از 63 معلم نمونه آذربایجان غربی با بیان اینکه هنوز تحول بنیادین در آموزش و پرورش انجام نشده و تحولی شکل نگرفته، بلکه فقط تحول بنیادین را شروع کرده ایم، افزود: امروز مسیر تحول در آموزش و پرورش مشخص و هر کاری از این پس در این زمینه تحول بنیادین نام می گیرد.

وی سال گذشته را سخت ترین سال آموزش و پرورش کشور در طول 34 سال عنوان کرد و اظهار داشت: امروز به دنبال طرح سیاست های کلان و تثبیت جایگاه آموزش و پرورش هستیم و اگر به دلایلی از جمله فشارهای بین المللی و شرایط کشور نمی توانیم به برخی طرح ها برسیم عذرخواهی می کنم.

عذرخواهی از فرهنگیان به دلیل نارسایی ها در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش هدف از شرکت در این مراسم  را ارائه مراتب عذرخواهی به دلیل نارسایی ها در آموزش و پرورش به همه فرهنگیان اعلام کرد و ادامه داد: در عرصه تعلیم و تربیت باید همه یکپارچه شویم تا بتوانیم در پیشبرد اهداف و تغییر نوع نگاه ها به آموزش و پرورش موفق عمل کنیم.

حاجی بابایی ادامه داد: بعد از آغاز این طرح در کشور و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان به عنوان بخشی از این طرح، 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پذیرش و 31 هزار فرهنگی نیز از دوره کاردانی به کارشناسی این دانشگاه پذیرش شدند. این دانشگاه باید گام های اساسی برداشته و به سرعت در مسیر جذب نخبگان از طریق این دانشگاه به بدنه آموزش و پرورش، موجبات یک تحول اساسی در نظام آموزشی فراهم کنند.

بسیج امکانات برای تربیت معلم در کشور

وی همچنین در جمع دانشجویان پردیس دخترانه علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان ارومیه با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم ترین و موثرترین نهاد مولد سرمایه انسانی بوده و مهم ترین در آمدهای کشور باید صرف نظام تعلیم و تربیت شود، گفت: بسیج تمامی امکانات برای تربیت معلمانی برجسته به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده میهن اسلامی ضروری است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان رشد و توسعه هر جامعه ای به میزان رشد معلمان آن جامعه بستگی دارد، اعلام کرد: معلمان باید به صورت ویژه تربیت شوند، بر این اساس در سند تحول بنیادین، مهم ترین قله و جایگاه برای رسیدن به تراز جهانی در فلسفه تعلیم و تربیت معلم و معلمی است.

حاجی بابایی عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت والاترین و مهم ترین موضوع یک جامعه است و در بین مسائل هر جامعه، موضوعی که همه انسان ها و خانواده ها را در برمی گیرد، دغدغه تربیت فرزندان است که برای همه اقشار در هر سطحی مهم و قابل توجه است.

لزوم راه اندازی 5 هزار مدرسه تخصصی ورزش در سطح  کشور

وی همچنین طی شامگاه یکشنبه در جمع معلمان تربیت بدنی آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون 30 هزار معلم ورزش در کشور فعال بوده و برای رسیدن به شرایط آرمانی توسعه ورزش مدارس نیاز به 30 هزار معلم ورزش دیگر داریم، ادامه داد: همچنین باید 5 هزار مدرسه تخصصی ورزش در کشور وجود داشته باشد ولی در حال حاضر 200 استخر از مجموع 400 استخر هدفگذاری شده در حال احداث یا تکمیل است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین بر توسعه ورزش تاکید شده  و معلمان ورزش باید فضای آموزش و پرورش را پرنشاط تر کنند، یادآور شد: شنا جزء لاینفک ورزش دانش آموزی بوده و برنامه توسعه رشته بسکتبال نیز از سال تحصیلی آینده به صورت سراسری در پایه اول متوسطه برای دانش آموزان اجرا می شود.

همزمان با چهارمین دور سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی مراسم یادواره بزرگداشت مقام معلم در ارومیه برگزار و طی آن از 63 نفر معلم نمونه استانی و سه نفر معلم نمونه کشوری آذربایجان غربی با حضور وزیر آموزش و پرورش با اهدا لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.
 

کد خبر 2047996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha