۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۱۲

مصطفی رحماندوست:

آقای وزیر، نمایشگاه را مهم‌ترین رویداد فرهنگی جهان می‌دانند

آقای وزیر، نمایشگاه را مهم‌ترین رویداد فرهنگی جهان می‌دانند

مصطفی حماندوست، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، طی بازدید از نمایشگاه گفت: این مهم‌ترین رویداد فرهنگی جهان از دیدگاه وزیر ارشاد است؛ ما یا جهان را ندیده‌ایم یا مفهوم رویداد فرهنگی را نمی‌شناسیم.

مصطفی رحماندوست، طی بازدید از سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب و در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر ارزیابی‌اش از بیست‌ و ششمین نمایشگاه کتاب گفت: آقای وزیر گفته‌اند: نمایشگاه کتاب، مهم‌ترین رویداد فرهنگی در جهان است. یا ما دنیا و نمایشگاه‌های مهمی چون نمایشگاه کتاب فرانکفورت را ندیده‌ایم یا با معنی و مفهوم رویداد فرهنگی، آن‌گونه که باید و شاید آشنا نیستیم.

شاعر مجموعه «بازی با انگشت‌ها»، به این‌که هم از بخش کودک بازید کرده و هم بخش ناشران عمومی را دیده، اشاره کرد و افزود: بسیاری از ناشران گلایه می‌کنند و می‌گویند، میزان فروش به شدت کاهش پیدا کرده و مردم عموما تماشاچی‌اند نه خریدار. علت اصلی این مسئله به گران شدن قیمت کتاب برمی‌گردد. من در یکی از غرفه‌ها چاپ سال 90 یک کتاب را دیدم به بهای 8 هزار تومان؛ چاپ جدید همان کتاب 18 هزار تومان بود. حالا با این اوضاع و احوال و شرایط اقتصادی چه کسی می‌تواند کتاب بخرد، نمی‌دانم.

رحماندوست گفت: ناشران هم در بالارفتن قیمت کتاب بی‌تقصیرند. کاغذ، آن‌قدر گران شده که بعضی ناشران، سال گذشته نتوانسته‌اند، کتابی منتشر کنند. از سویی اگر دو سال پیش به عنوان مثال با 100 میلیون تومان می‌توانستیم 20 عنوان کتاب منتشر کنیم، حالا با همان پول می‌توان 5 یا 6 عنوان کتاب چاپ کرد و این آسیبی جدی به صنعت نشر و بدنه فرهنگی جامعه‌ای است که درآمد مردمش به نسبت تورم بالا نرفته است.

کد خبر 2048702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha