۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۴۸

ورود سالانه چند میلیون تن محصول تراریخته به کشور

ورود سالانه چند میلیون تن محصول تراریخته به کشور

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران از ورود سالانه چند میلیون تن محصول تراریخته به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد قره یاضی در نشست خبری امروز با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بازرگانی افزود: بر این اساس در سال 91  واردات گندم رتبه اول کشور را داشته است.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران ادامه داد: علاوه بر این در سال 91 تعداد 10 قلم کالا با هزینه 13 میلیارد دلار وارد کشور شده است که از این میزان 9 میلیون دلار مربوط به اقلام کشاورزی بوده است.

قره یاضی با اشاره به عملکرد معاونت علمی و فناوری و پژوهشگاه مهندسی ژنتیک در زمینه ممانعت از توسعه محصولات تراریخته در کشور خاطر نشان کرد: در جهان 170 میلیون هکتار محصولات تراریخته کشت می‌شود و سالی چند میلیون تن از این محصولات تراریخته وارد کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از 20 سال مصرف محصولات تراریخته در کشور آیا اکنون درست است که این سوال پرسیده شود که این محصولات مضر هستند و یا مفید.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران با اشاره به ویژگی‌های محصولات تراریخته یاداور شد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سوء مصرف محصولات تراریخته در دنیا منتشر نشده است.

قره یاضی همچنین به برگزاری هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی گفت: در این همایش دانشمندانی از کشورهایی فیلیپین، اندونزی، چین، مالزی و هندوستان حضور خواهند داشت.

کد خبر 2048752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha