۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۲۹

بهترین مدیر کشور در بیوتکنولوژی معرفی می‌شود

بهترین مدیر کشور در بیوتکنولوژی معرفی می‌شود

عضو هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: جایزه بهترین مدیر کشور در حوزه بیوتکنولوژی در همایش بیوتکنولوژی و ایمنی زیستی اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نيراعظم خوش خلق سيما در نشست خبری امروز با بیان اینکه هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: این همایش از 15 تا 17 تیر ماه سال جاری با شعار "زیست فناوری برای امنیت غذایی و سلامت" برگزار خواهد ‌شد.

عضو هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران با بیان اینکه در این همایش‌ها دو جایزه بزرگ اعطا خواهد شد، اظهار داشت: در این همایش دو جایزه بزرگ به بهترین محقق و تولید کننده و بهترین مدیر در حوزه بیوتکنولوژی اعطا خواهد شد.

وی برگزاری هم اندیشی را از برنامه‌های جانبی این دو همایش نام برد و خاطر نشان کرد: این جلسات هم اندیشی در خصوص نقش بیوتکنولوژی در حماسه اقتصادی، نقش بیوتکنولوژی در درآمد ناخالص ملی کشور و چالش‌های پیش رو در زمینه بیوتکنولوژی برگزار خواهد شد.

خوش خلق سیما به بیان رتبه ایران در تولید مقالات و محصولات بیوتکنولوژی پرداخت و خاطر نشان کرد: در حوزه تولید مقالات بیوتکنولوژی در سطح منطقه رتبه اول را کسب کردیم ولی در حوزه تولید محصولات تراریخته رتبه‌ای نداریم.

وی با اشاره به وضعیت تولید داروهای بیوتکنولوژی یادآور شد: در حوزه تولید داروهای بیوتکنولوژی موفق به تولید 24 محصول دارویی شدیم که به بازار نیز عرضه شده است. 

در این نشست همچنین دكتر محمد علی ملبوبی- رئيس انجمن ژنتيک ايران از تمدید پذیرش مقاله در هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی خبر داد و گفت: تاکنون هزار و 150 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که نیمی از این مقالات در خصوص بیوتکنولوژی گیاهی است.

ملبوبی با بیان اینکه این همایش‌ها در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، اضافه کرد: مقالات عرضه شده در این همایش در خصوص موضوعاتی چون بیوتکنولوژی گیاهی، بیوتکنولوژی جانوری، بیوتکنولوژی دام و آبزیان، بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی محیط زیست، بیوتکنولوژی میکروبی، استانداردسازی و مباحث اخلاقی پذیرش شدند.

کد خبر 2048785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha