۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۰۲

متکی تصریح کرد:

دولت ها در نظام جمهوری اسلامی نتیجه انتخابات را تعیین نمی کنند

دولت ها در نظام جمهوری اسلامی نتیجه انتخابات را تعیین نمی کنند

رشت – خبرگزاری مهر: نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ها در نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه انتخابات را تعیین نمی کنند بلکه مردم نتیجه انتخابات را بواسطه حضور با صلابت خود در صحنه تعیین می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی عصر دوشنبه در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: حاکمیت مردم به سرنوشت خود از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

وی اظهارداشت: در تمامی 34 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ولایتمدار ایران در همه صحنه های سیاسی حضور پرشور و با صلابت داشته است.

متکی به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: مردم باید در انتخابات پیش رو حماسه بیافرینند چون برنامه ریزی ها و توطئه های زیادی از سوی دشمنان برای انتخابات ریاست جمهوری طراحی شده است.

وی افزود: حماسه سیاسی یعنی حضور حماسی که می تواند دو نتیجه مهم داشته باشد یکی شکست طراحی ها، برنامه ها ، دشمنی ها، شیطنت ها و فتنه های که برای انتخابات زیر سر دارند  و دیگر آنانی که منتظر به آخر خط رسیدن ملت ایران هستند به دلیل سیاست های مبتنی بر فشار ، تهدید و تحریم  اگر بتوان در انتخابات، حماسه سیاسی ایجاد کرد دشمنان به آخر خطر خواهند رسید.

متکی اظهارداشت: آمریکا 34 سال به شکلهای مختلف از قبیل تحریم، تهدید، توطئه به ملت ایران فشار وارد کرده  اما به لطف خدا تمامی نقشه های شوم استکبار جهانی و دنیای غرب نقش بر آب شده است.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک حق است و مردم به هرکسی که تمایل دارند رای می دهند، تصریح کرد: اقشار و نخبگان جامعه به ویژه دانشجویان باید بر استفاده از این حق تاکید و نقش خود را ایفا کنند.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور و نقش آفرینی در انتخابات علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت یک تکلیف دینی و ملی است.

وی در ادامه به روند انتخاب رئیس جمهور در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ابوالحسن بنی صدر نخستین رئیس جمهور ایران بعد از انقلاب اسلامی بود که از جایگاه ریاست جمهوری، نظام جمهوری اسلامی را  به چالش کشید.

متکی اظهارداشت: بعد از حذف بنی صدر از صحنه سیاسی دغدغه ای در بین مردم و زعمای قم ایجاد شد که چه کنند دوباره رئیس جمهوری انتخاب نشود که با کل نظام به دعوا بلند شود.

وی گفت: در طول 32 سال گذشته  مردم با حضور گسترده در انتخابات پنج رئیس جمهور را انتخاب کردند که سه رئیس جمهور "  محمد علی رجایی " ، " مقام معظم رهبری " و " علی اکبر هاشمی رفسنجانی"  در 16 سال اول  و دو رئیس جمهور " سید محمد خاتمی " و " محمود احمدی نژاد " در 16 سال دوم بود.

وی با اعلام اینکه در 16 سال اول انتخابات ریاست جمهوری در کشور خیلی رقابتی نبود، افزود:  سال 1376 زعمای قم بر اساس 16 سال گذشته " علی اکبر ناطق نوری " را معرفی ولی مردم به " سید محمد خاتمی " رای دادند.

متکی اعلام کرد: دوباره چهار سال بعد زعمای قم  شخص دیگری را معرفی کردند این بار هم شخص مورد نظر رای نیاورد و باز هم مردم  " سید محمد خاتمی " پیروز میدان شد.

وی ادامه داد: زعمای قم در سال 1384  " علی لاریجانی " را معرفی کردند ولی " محمود احمدی نژاد " در انتخابات پیروز شد،  در سال 1388 هم همین اتفاق افتاد.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چه چیز در این 16 سال تعیین کننده بود، یادآورشد: نخست گفتمانی که یک نامزد در انتخابات طرح و توانست جذبه ایجاد کند، دوم شخصیت کاندیدا و در نهایت هر دو گزینه تعیین کننده بوده است.

کد خبر 2048894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha