۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

نمایشگاه کتاب به فروشگاه کتاب تبدیل شده است

نمایشگاه کتاب به فروشگاه کتاب تبدیل شده است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب به فروشگاه کتاب تبدیل شده است دیگر محل بحث و گفتگو نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجد جامعی پس از مطرح شدن مصوبه حذف 50 درصد از منابع درآمدهای پایدار شهر تهران از محل ارزش افزوده در سال 92 اعلام کرد: شهر تهران ظاهر و باطنی دارد که باطن آن با ظاهرش که همان پروژه های عمرانی بزرگراه ها و غیره است فرق می کند به لحاظ محتوایی تهران ایران کوچک است که تمام اقوام ایرانی را در خود جای داده است و در واقع سرمایه گذاری در تهران سرمایه گذاری در تمام کشور است.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران فضای نامطلوب دارد و نیاز به سرمایه گذاری جدی دارد تصریح کرد: یک ششم فضای تهران فرسودگی کالبدی دارد و در مناسبات اجتماعی تاثیر می گذارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از ساختمان های شهر تهران در کنار یکدیگر ایجاد شدند و موجب شده است تا فضای فرهنگی خانوارها با کمبود مواجه شود در واقع سرانه سینما، کتابخانه و فضای فرهنگ برای شهر تهران به نسبت جمعیت موجودش از جاهای دیگر کمتر است و ما کمبود داریم.

مسجد جامعی با انتقاد از برنامه ریزان گفت: بسیاری از برنامه ریزان و کسانی که اینگونه تصمیمات را برای شهر تهران می گیرند محل سکونت‌شان بالاتر از انقلاب است و محل ترددشان دارای فضای سبز و بزرگراهی است و پروژه های رنگی شهر را می بینند آنها نمی بینند که چقدر آمار طلاق بیکاری کودکان کار و بافت های فرسوده در شهر تهران وجود دارد.

وی از شورا خواست تا با کار کارشناسی درکنار نامه ای به مجلس از حذف 50 درصد منابع درآمدهای پایدار شهر تهران خودداری کند تا چهره پنهان شهر نیز برای مجلس‌ها مشخص شود.

مهدی چمران نیز در ارتباط با صحبت های مسجد جامعی گفت: کافی است این افراد یک سر به محله عودلاجان بزنند.

احمد مسجد جامعی همچنین در جلسه امروز از نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب انتقاد کرد و گفت: نمایشگاه کتاب به فروشگاه کتاب تبدیل شده است دیگر محل بحث و گفتگو نیست.

کد خبر 2049438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha