۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۴۳

کتاب کارت دانشجویی رونمایی شد/ آغاز توزیع از شنبه آینده

کتاب کارت دانشجویی رونمایی شد/ آغاز توزیع از شنبه آینده

مدیر مرکز نشر دانشگاهی در مراسم رونمایی از کتاب کارت دانشجویی از آغاز توزیع آن از 21 اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب کارت دانشجویی بعد از ظهر امروز سه شنبه 17 اردیبهشت در غرفه نشر مرکز نشر دانشگاهی واقع در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم بهمن حاجی پور، مدیر نشر دانشگاهی در سخنانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ورود کتاب به چرخه زندگی مردم گفت: تلاش ما در این دفتر نشر بر این بوده و هست تا موانع دسترسی مردم به کتاب را شناسایی کرده و شیوه‌ای را فراهم کنیم که زمینه دسترسی آسان‌تر و ارزان‌تر به کتاب فراهم شود و برای همین منظور، کتاب کارت دانشجویی با همکاری بانک پاسارگاد ایجاد شد.

وی افزود: این کارت برای دارندگانش هیچ محدودیت ریالی و زمانی ندارد. دانشجویان می‌توانند این کارت را با مبلغ 3 هزار تومان از طریق مراکزی که در سایت مرکز نشر دانشگاهی معرفی می‌شود، تهیه کنند. شیوه استفاده از این کارت نیز در 3 شکل خرید اینترنتی از سایت مرکز نشر دانشگاهی، مراجعه به فروشگاه مرکز نشر و نیز نمایشگاه‌های مرکز نشر دانشگاهی در طول سال خواهد بود.

حاجی پور ادامه داد: دارندگان این کارت می‌توانند آن را به هر مبلغ دلخواه شارژ کرده و از مزایای تخفیف 10 الی 50 درصدی خرید کتاب به وسیله آن بهره ببرند.

مدیر مرکز نشر دانشگاهی ادامه داد: تمام کتاب‌های مرکز نشر دانشگاهی که در حال حاضر شامل هزار و 500 عنوان می‌شود، در قالب این طرح هم اکنون در سایت مرکز، قابل تهیه است و برنامه ما این است که به زودی آثار تمامی ناشران دانشگاهی را از طریق سایت مان با کتاب کارت به فروش برسانیم تا با آن دانشجویان شهرستانی هم به صورت ارزان به منابع درسی شان دستیابی پیدا کنند.

وی در پایان از توزیع این کارت‌ها از روز شنبه 21 اردیبهشت خبر داد.

در ادامه این مراسم محمدمهدی مهدی‌نژاد، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از این طرح رونمایی به عمل آورد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد حمایت وزارت علوم از دانشجویان برای خرید کتاب از نمایشگاه کتاب گفت: حمایت ما هر ساله از طریق بودجه‌ای بوده که وزارت ارشاد به ما می‌داده انجام می‌شده است، اما تا جایی که من مطلع‌ام امسال چنین مبلغی پرداخت نشده و ما هم به تبع آن بن کارتی برای دانشجویان نداشتیم.

مهدی‌نژاد همچنین با اشاره به طرح کتاب کارت گفت: این طرح تسهیلی است برای دانشجویانی که کتاب زیادی می‌خرند و به وسیله آن، این امکان فراهم می‌شود که هزینه کمتری پرداخت کنند. همچنین این سامانه آن چنان که به من اطلاع داده شده، از طریق تلفن همراه نیز قابل بهره‌برداری است که راه استفاده عمومی از آن را ساده‌تر می‌کند.

کد خبر 2049632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha