۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۲۴

منتفی شدن مشکل حواله پول ناشران خارجی با عرضه کتاب‌ با ارز آزاد

منتفی شدن مشکل حواله پول ناشران خارجی با عرضه کتاب‌ با ارز آزاد

مدیر کمیته بین الملل نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به عرضه کتاب‌های این بخش با ارز آزاد گفت: طبیعتاً با توجه به تغییر مکانیسم عرضه کتاب‌های خارجی، مسئله‌ای پیرامون حواله‌کرد پول‌ها به وجود نخواهد آمد.

محمدرضا وصفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تاثیر خرید کتاب‌های ناشران خارجی با ارز آزاد بر میزان فروش این بخش گفت: قیمت ارزها در این بخش متفاوت است و از هر دلار معادل 1000 تومان تا هر دلار معادل 3600 تومان داریم و این کمیjه و بیشینه قیمت‌ کتاب‌ها بستگی به عناوین موضوعات دارد.

وی افزود: طبیعی است که این مسئله امسال مشکلاتی را ایجاد کرده اما به هر حال حجم عناوین تازه‌ای که در نمایشگاه عرضه شده، قابل تامل است. امسال چالش‌های فراوانی داشتیم و به رغم همه این چالش‌ها نه تنها اکثر ناشرانی که در سال‌های قبل به نمایشگاه می‌آمدند، امسال هم آمده‌اند بلکه ناشران جدیدی هم امسال به نمایشگاه آمده‌اند.

مدیر کمیته بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: بخش بین‌المل نمایشگاه یارانه‌ای را هم برای استادان دانشگاه و دانشجویان در نظر گرفته است؛ برای دانشجویان که هر کدام 25 هزار تومان واریز کرده بودند، یارانه‌ای معادل 50 هزار تومان و برای استادان دانشگاه نیز یارانه از 100 تا 300 هزار تومان و متناسب با سقف خریدشان اختصاص داده شده است.

وصفی درباره احتمال بروز دوباره مشکل پرداخت به ناشران خارجی در حالی که کتاب‌هایشان با ارز آزاد در نمایشگاه در حال فروش است، گفت: خیر. چون مکانیسم عرضه کتاب‌ها در بخش بین‌الملل عوض شده و لذا اساساً مسئله‌ای پیرامون حواله‌کرد پول‌ها به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: صراف‌ها در سالن‌ها مستقر هستند و صورت روزانه ارز‌ها را تصریف می‌کنند و ناشران خارجی حتی می‌توانند روزانه پول‌هایشان را به ارز خارجی تجمیع کنند و در میانه نمایشگاه یا پایان نمایشگاه آنها را به خارج از کشور حواله کنند.

کد خبر 2049503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha