۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۴۱

اخبار استان تهران/

9 شرور زورگیر در مخفیگاهشان دستگیر شدند

9 شرور زورگیر در مخفیگاهشان دستگیر شدند

استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس کلانتری 211 "قلعه نو" از دستگیری 9 شرور زورگیر در جاده ورامین خبر داد و گفت: این متهمان در پاتوق خود از سوی مأموران این کلانتری غافلگیر و بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستوان یکم داود آقازاده ضمن اشاره به دستگیری 9 تن از اشرار سابقه دار در جاده ورامین به تشریح جزئیات پرونده این متهمان پرداخت و افزود: شکایتهای متعدد از سوی شهروندان در خصوص تردد و فعالیت تعدادی اراذل و اوباش محدوده مذکور و ایجاد مزاحمتهای خیابان برای شهروندان در خصوص سرقت و زورگیری تیمهای عملیاتی این یگان برای بررسی موضوع وارد عمل شده و در خصوص دستگیری متهمان اقدامات خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: با توجه به آموزشهای ارائه شده به مأموران کلانتری و همچنین بررسی نقاط آلوده و پاتوق متهمان مأموران موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه 9 شرور مست را شناسایی کرده و برای دستگیری آنها اقدام کنند.

ستوان یکم داود آقازاده ادامه داد: در عملیات انجام شده از سوی مأموران این کلانتری که شب گذشته صورت گرفت مأموران موفق شدند این 9 متهم را در پاتوق خود غافلگیر و بازداشت کرده و در بازرسی از محل پاتوق آنها سه قبضه قمه بزرگ، یک گاز اشک آور، سه موتورسیکلت و مقادیری شیشه کشف و ضبط کنند.

وی تصریح کرد: مأموران متهمان را به همراه اموال مکشوفه برای تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال دادند که با افراد مذکور به کلانتری سوابق آنها مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد آنها سابقه دارند و چندین مرتبه به اتهام شرارت و زورگیری بازداشت شده اند.

گفتنی است، بعد از تکمیل پرونده متهمان برای سیر مراحل قضایی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ انتقال دادند.

سارقان کش رو مغازه های جنوب پایتخت روانه بازداشتگاه شدند

سرکلانتر نهم پلیس پایتخت گفت: دو جوان سارق که اقدام به سرقت از فروشگاهای قطعات کامپیوتری در جنوب پایتخت می کردند شناسایی و بازداشت شدند.

سرهنگ خلیل شهبازی افزود: برحسب اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 خبری تحت عنوان دستگیری یک سارق کش رو به کلانتری 175 باقرشهر مخابره شد و بلافاصله در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند که مسئول فروشگاه قطعات کامپیوتری که خود را بعداً "منصور" معرفی کرد، به آنها مراجعه کرده و با اشاره به متهم گفت دقایقی پیش این مرد وارد مغازه شد و تعدادی قطعات کامپیوتر برداشته و در یک فرصت مناسب زمانی که من حواسم نبود قصد خروج از مغازه را داشت که شاگردم متوجه شده و مانع از آن شد.

سرهنگ شهبازی اضافه کرد: مأموران سارق جوان را که "عنایت" نام داشت به همراه شاکی برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند، با انتقال متهم سوابق وی مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد نامبرده چندین فقره سابقه زورگیری و جعل عنوان دارد.

وی یادآور شد: در بازجوییهای پلیسی عنایت ضمن اقرار به سرقت از مغازه شاکی به چندین فقره سرقت از مغازهای دیگر و زورگیری نیر اعتراف کرد که در ادامه در خلل بازجوییهای تخصصی آدرس مخفیگاه متهم در محدوده کلانتری 131 شهرری به دست آمد و مأموران بلافاصله به این مکان اعزام شدند.

سرکلانتر نهم پلیس پایتخت ادامه داد: مأموران در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند همدست متهم را در مخفیگاهش که "احمد" نام داشت را دستگیر کنند، در بازرسی از مخفیگاه اموال زیر که شامل یک دستگاه تصفیه آب، مقادیر زیادی کابل برق، تعدادی لوازم صوتی، دو کامپیوتر، یک لپ تاب، ‌یک اسلحه قلابی، تعدادی اسناد و اوراق جعل شده یکی از مراکز دولتی کشف کنند.

وی تصریح کرد: مأموران متهم ردیف دوم را به همراه اموال مکشوفه به کلانتری انتقال دادند که بعد از تکمیل پرونده متهمان را برای سیر مراحل قانونی به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

سارق منازل پاکدشت دستگیر شد

مأموران انتظامی شهرستان پاکدشت پس از دستگیری یک سارق حرفه ای 19 فقره سرقت منزل و کیف قاپی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح حوزه استحفاظی این فرماندهی مأموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تحقیقات خود را در خصوص شناسایی سارقان آغاز کردند.

سرهنگ فرهاد قدسی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه و بررسی شیوه و شگرد سارق مشخص شد سرقتها توسط فردی سابقه دار و با یک شگرد خاص انجام می شود که مأموران با استفاده از سرنخهای موجود سارق را شناسایی کردند.

وی عنوان داشت: با شناسایی متهم، وی حین سرقت به همراه یک قبضه قمه دستگیر و سارق دستگیر شده در تحقیقات به عمل آمده به 16 فقره سرقت منزل و سه  فقره کیف قاپی اعتراف کرد.

سرهنگ قدسی افزود: شهروندان هرگونه اقدام و تردد افراد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریتهای پلیسی 110 اطلاع دهند تا پلیس بتواند در ایجاد امنیت و آسایش بیشتر شهروندان موفق تر باشد .

کد خبر 2050487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha