۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳

«قصه ما مثل شد» میرکیانی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک نمایشگاه

«قصه ما مثل شد» میرکیانی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک نمایشگاه

مجموعه «قصه ما مثل شد» اثر محمد میرکیانی، پرفروش‌ترین مجموعه از سری کتاب‌های پروانه، واحد کودک و نوجوان «به نشر» شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «قصه ما مثل شد» اثر محمد میرکیانی، پرفروش‌ترین مجموعه از سری کتاب‌های پروانه، واحد کودک و نوجوان  انتشارات «به نشر»، طی روزهای نمایشگاه کتاب شد.

در کتاب «قصه ما مثل شد»، سرگذشت بعضی از این مثل‌ها بیان شده است. این کتاب، جایزه بیست و پنجمین دوره کتاب سال را در بخش کتاب‌های تالیفی از آن خود کرده است.

محمد میرکیانی، قصه، حکایت، افسانه، رویداد، واقعه، داستان و ... را مترادف یکدیگر و به معنی مجموعه حوادثی می‌داند که از پی هم می‌آیند، به همین خاطر وقتی می‌خواستند سرگذشت کسی را بپرسند به او می‌گفتند: «قصه آنچه بر تو گذشته را بگو»

سردبیر پیشین «قصه ظهر جمعه با شما» بر این باور است که پس از مشروطه، بعضی صاحب نظران به تقسیم بندی غلطی دست زدند و گفتند هر آنچه پیش از مشروطه بوده، قصه و آن چیزی که پس از این تاریخ شکل گرفته داستان نام دارد و این مرزبندی به باور من از پایه و اساس اشتباه است. چون ملااحمد نراقی در بیتی گفته: «بشنوید ای دوستان این داستان/ تا بگویم داستان راستان» پس در آن روزگار هم داستان وجود داشته و نظامی گنجوی از یزرگ‌ترین شاعران داستان‌پرداز بوده‌اند.

میرکیانی بر این باور است که قصه‌های شیرین اسرارنامه، الهی نامه، مثنوی، شاهنامه و... وجود دارد که باید برای کودکان و نوجوانان، باز نوشته شود و او در آثار خود چنین کرده است. میرکیانی زبان قصه‌ها را به زبان گفتاری نزدیک کرده تا نوجوانان، به درک بهتری از آن دست پیدا کنند و بتوانند به روایت آن برای دیگران بپردازند.

واحد کودک و نوجوان «به‌نشر» با 230 عنوان کتاب که بیش از 30 عنوان آن، چاپ نخست بوده در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب شرکت کرده است.

کد خبر 2051228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha