۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۱۵

با انجام تظاهرات اعتراضي/

مردم خراسان شمالي هتك حرمت صحابي حضرت محمد(ص) را محكوم كردند

مردم خراسان شمالي هتك حرمت صحابي حضرت محمد(ص) را محكوم كردند

بجنورد - خبرگزاري مهر: نمازگزاران و اهالي خراسان شمالي پس از برگزاري نماز باصلابت جمعه، با انجام راهپيمايي و تظاهرات هتك حرمت مرقد صحابه بزرگ پيامبر اسلام(ص) را محكوم كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر جمعه و پس از پايان نماز عبادي سياسي جمعه، نمازگزاران و مردم بجنورد، مركز خراسان شمالي در اعتراض به تخريب مقبره صحابي جليل‌القدر پيامبر اعظم(ص)؛ حجربن‌عدي و اهانت به پيكر مطهر ايشان و نيز به آتش كشيده شدن آرامگاه جعفر بن ابي طالب(ملقب به جعفرطيار) توسط سلفي هاي وهابي تندرو راهپيمايي و تظاهرات كردند.

در اين راهپيمايي اعتراضي كه از محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد آغاز و تا ميدان حضرت قائم(عج) اين شهر ادامه داشت، نمازگزاران شعارهاي توحيدي" الله اکبر"، " لااله‌الا‌الله و محمد رسول‌الله"، سر مي دادند و همچنين شعارهايي نظير "مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر اسراييل"، " القاعده مزدور اسرائیل است"، " وهابیت جرثومه فساد است"، "القاعده همراه وهابیت، به امر آمریکا کند جنابت"نيز توسط جمعيت خروشان فرياد زده شد.

علاوه بر بجنورد، در اين روز در ديگر شهرهاي خراسان شمالي نيز پس از اتمام نماز جمعه، نمازگزاران در محكوميت اين اقدام وحشيانه تظاهرات و راهپيمايي كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه تروریستها، قبر حجر بن عدی در منطقه"مرج عذرا" در حومه دمشق را نبش کردند و پیکر وی را ربودند.

پس از اين واقعه گروه تروریستی النصره وابسته به سازمان القاعده با صدور بیانیه ‌ای‌ در فیسبوک مسئولیت حمله به آرامگاه حجر بن عدی را برعهده گرفت.

پس از هتک حرمت و نبش قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر(ص) توسط جبهه تروریستی النصره در حومه دمشق، اين بار صدها وهابی تکفیری مرقد جعفر طیار در شهر"کرک" واقع در جنوب اردن را به آتش کشیدند.

حجر بن عدی از یاران امام علی(ع) و فرمانده سپاه ایشان در جنگ نهروان علیه خوارج بود؛ در جریان صلح امام حسن(ع) با معاویه نیز با اینکه خواستار نبرد بود، اما به فرمان امام عصر خویش گوش فرا داد و از این دستور تبعیت کرد تا اینکه پس از شهادت امام مجتبی(ع) و گرویدن شیعیان به اباعبدالله(ع)، معاویه دستور داد شیعیان نزدیک به آن حضرت(ع) را زیر نظر گرفته و آزار و اذیت کنند که در این میان بسیاری از آنها به شهادت رسیدند و حجر بن عدی هم در این بین جزء کسانی بود که بغض و کینه امویان گریبان او را گرفت و طعم شیرین شهادت را چشید.

جعفر ابن ابی‌طالب ملقب به ذوالجناحین و مشهور به جعفر طیار نيز یکی از صحابه پیامبر اسلام بود، وی در سال پنجم بعثت که آزار و شکنجه‌هایی که کفار نسبت به مسلمانان روا می‌داشتند، به اوج خود رسیده و آنان را به ستوه آورده بود، سرکرده گروهی از مسلمانان بود که با اجازه رسول خدا به سرزمین حبشه هجرت کردند و به عنوان سخنگوی مسلمانان در نزد نجاشی برگزیده شد.

وی در غزوه موته در سال هفتم هجري پرچم سپاه اسلام را داشت، تا آنکه دو دست وي را بريدند و او با دو دست بریده سعی در برپا نگاه داشتن رایت اسلام داشت و در همين جنگ نيز شهيد شد.

حضرت محمد(ص) در مورد وی فرمود: خداوند به جای آن دو دست دو بال عطا فرمود که بدانها در بهشت پرواز کند بهر جای که خواهد.

کد خبر 2051417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha