۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۱۲

حجت الاسلام يعقوبي:

ترويج افكار شهيد مطهري از مهمترين وظايف آموزش و پرورش است

ترويج افكار شهيد مطهري از مهمترين وظايف آموزش و پرورش است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: توسعه و ترويج افكار و انديشه هاي شهيد مطهري در مدارس يكي از مهمترين وظايف آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي عصر سه شنبه در ديدار با اعضاي ستاد بزرگداشت هفته معلم در خراسان شمالي عنوان كرد: شبه افكني و شهوت گستري دو تهديد بزرگ براي جامعه و به خصوص نسل جوان كشور محسوب مي شود و لازم است براي مقابله با اين دو تهديد اقدامات مناسب و موثري انجام شود.

وي با بيان اينكه از طريق گسترش افكار و انديشه هاي والاي شهيد مطهري مي توان نسل جوان را از اين دو تهديد مصون داشت، افزود: امروزه یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش، توسعه و تقویت افکار شهید مطهری در مدارس است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه به جايگاه و نقش معلم در تربيت ديني و اسلامي دانش آموزان و نسل آينده كشور پرداخت و اظهار داشت: معلمين بهترين الگوي دانش آموزان بوده و نقش عظيمي در ترويج آموزه هاي ديني در بين آنان دارند.

حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: علاوه بر اين يكي ديگر از وظايف معلمين كشف، پرورش و پردازش استعدادهاي دانش آموزان در جهت رسيدن به قله هاي كمال در حوزه هاي مختلف است.

وي با بيان اينكه در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در مجموعه آموزش و پرورش در زمينه تربيت ديني و اسلامي دانش آموزان فعاليت هاي بسيار خوبي انجام شده است، افزود: با اين وجود هنوز تا رسيدن به تعالي و كمال راه زيادي باقي مانده و لازم است با بهره گيري از تجارب سال هاي پيش، حركت در اين مسير با سرعت بيشتري تداوم يابد.

مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي نيز در اين نشست با برنامه هاي گراميداشت هفته معلم در استان پرداخت و گفت: در اين هفته در تمامي مدارس خراسان شمالي حداقل يك برنامه مرتبط با هفته معلم برگزار خواهد شد.

محمد وحيدي برگزاري 10 همايش تجليل از معلمان نمونه و برگزيده، نواختن زنگ سپاس معلم، گلباران مزار شهدا، ديدار معلمان نمونه استاني با مقام معظم رهبري، ديدار با خانواده فرهنگيان بيمار و متوفي و ... را برخي از برنامه هاي هفته معلم در مركز استان و بخش هاي 9 گانه آموزشي در خراسان شمالي ذكر كرد.
 

کد خبر 2044384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha