۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۳۱

حجت الاسلام یعقوبی:

مبلغان دینی با شیوه های درست تبلیغی جوانان را جذب کنند

مبلغان دینی با شیوه های درست تبلیغی جوانان را جذب کنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با تاکید بر افزایش ارتباط مبلغان و روحانیون با جوانان گفت: مبلغان دینی باید با شیوه های درست تبلیغی، جوانان را جذب دین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی عصر یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه روحانیون اعزامی به مساجد خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان، افزود: تبلیغ آموزه های دینی زمانی بر مخاطبین اثر می گذارد که عامر به معروفات، خود عامل به آنها نیز باشد.

وی با تاکید اینکه مبلغان و روحانیون دینی باید الگوی عملی و رفتاری معروفات و دستورات اسلام در جامعه باشند، اظهار داشت: رفتار این قشر جامعه بیش از سایر افراد زیر ذره بین افکار عمومی قرار دارد و به همین دلیل نیز می بایست آنها دقت بسیار بیشتری بر اعمال خود داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: باید رفتار روحانیون و مبلغان همانند گفتار آنها باشد در غیر این صورت تبلیغ آموزه های دینی از جانب آنها بر دیگران تاثیر نخواهد داشت.

وی همچنین بر ارتباط سازنده روحانیان و مبلغان با جوانان تاکید کرد و گفت: روحانیون اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان در ایام ماه مبارک رمضان با جوانان ارتباط مناسبی داشته باشند و سعی کنند با شیوه های تبلیغی درست آنان را بیش از پیش به دین اسلام جذب نمایند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: مبلغان دینی با پاسخگویی مناسب و آگاهانه به سوالات جوانان، بر اندیشه های آنان تاثیر گذاشته و سعی کنند آنها را به سمت اجرای فرامین الهی فرا خوانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز هدف از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ و گردهمایی روحانیان و مبلغان استان را تبیین برنامه ماه مبارک رمضان و هماهنگی مبلغان اعزامی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی ذکر کرد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا اظهار داشت: مبلغان و روحانیان اعزامی باید با ارتباط صمیمانه با جوانان، سوالات شرعی و شبهات دینی آنها را پاسخ دهند.

وی اقامه نماز جماعت، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری برنامه های فرهنگی در مساجد و .. را از دیگر برنامه های روحانیون و مبلغان اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان ذکر کرد و افزود: بعد از برگزاری این همایش و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، 900 مبلغ از حوزه هاي علميه قم، مشهد و خراسان شمالي به منظور برگزاري هر چه بهتر مراسمات و عبادات ماه رمضان، به مساجد شهرها و روستاهاي اين استان اعزام می شوند.

کد خبر 2092213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha