۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۴۹

حجت الاسلام یعقوبی:

بصیرت افزایی اخلاقی در جامعه تهاجم فرهنگی دشمن را ناکام می گذارد

بصیرت افزایی اخلاقی در جامعه تهاجم فرهنگی دشمن را ناکام می گذارد

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: افزایش بصیرت معنوی و اخلاقی در جامعه سبب می شود تا مردم گرفتار تهاجم فرهنگی دشمن نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی عصر شنبه در همایش عفاف و حجاب در بجنورد عنوان کرد: بستر طهارت و عفاف زمانی در جامعه فراهم می شود که مردان و زنان توامان با یکدیگر عفیف و پاکدامن باشند و پاکدامنی بر ذهن و جان آنها حاکم شده باشد.

وی با بیان اینکه عفت گستره وسیعی دارد و شامل دوری از تمامی ضدارزش ها می شود، اظهار داشت: عفت و پاکدامنی تنها به زن اختصاص ندارد بلکه برای مرد نیز کاربرد دارد همان گونه که در قرآن کریم نیز به این نکته اشاره شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یکی از راه های افزایش عفاف و حجاب در جامعه را بصیرت افزایی معنوی و اخلاقی ذکر کرد و با بیان اینکه بصیرت تنها شامل بصیرت سیاسی نمی شود، افزود: افزایش بصیرت معنوی و اخلاقی در جامعه سبب می شود تا مردم گرفتار تهاجم فرهنگی دشمن نشوند.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر گسترش معروفات و دوری از منکرات در جامعه، اضافه کرد: باید در این زمینه سرمایه گذاری شود چرا که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این حوزه، فضای جامعه از عفت و حجاب آکنده خواهد بود و فرصتی برای سمپاشی دشمنان به وجود نمی آید.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به اینکه در بیش از 80 درصد از دستگاه های این استان، مسئولان و مدیران دستگاه مربوطه به اهمیت حجاب و عفاف در بین کارمندان و کارکنان خود توجه ویژه ای دارند، اظهار داشت: در این استان 76 دستگاه و سازمان دولتی و غیردولتی در طول سال طی دو مرحله کارکنان خود را در زمینه حجاب و عفاف، کنترل می کنند.

سردار حسینعلی یوسفعلیزاده با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه واجبی است که باید در جامعه اجرا شود، اجرای این فریضه در جامعه را مشکل دانست و افزود: در حالی که برای ادای فریضه حج واجب همه داوطلب می شوند برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر داوطلبان کمی داریم چرا که اجرای این واجب دردسرهای خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: باید در جامعه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بیش از گذشته سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز نمایشگاه عفاف و حجاب نیز در حاشیه این همایش در محل تالار حافظ بجنورد گشایش یافت و تا پایان هفته دایر خواهد بود.

 

کد خبر 2096102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha