۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱

حجت الاسلام یعقوبی:

عدم راي اعتماد به برخي وزرا نشان دهنده آزادي و آزادگي مجلس بود

عدم راي اعتماد به برخي وزرا نشان دهنده آزادي و آزادگي مجلس بود

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به كسب راي اعتماد از مجلس توسط غالب وزراي پيشنهادي كابينه يازدهم، گفت: عدم راي اعتماد به برخي وزرا نشان دهنده آزادي و آزادگي مجلس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با تسليت به مناسبت سالروز تخريب قبرستان بقيع و حرم ائمه معصومين(ع) توسط وهابيون تكفيري، اين اقدام را از جمله مصائبي ذكر كرد كه همه ساله قلوب مسلمين را مي‌آزارد.

وي با اشاره به اين كه چهار تن از امامان معصوم شيعيان در گورستان بقيع مدفون هستند، اظهار داشت: از زماني كه تفكر متهجر وهابيت در شبه جزيره عربستان حاكم شد، ستيز با نمادهاي ديني آغاز شد و اين افراد به بهانه شرك و ناسازگاري اين‌گونه مظاهر دين با توحيد الهي، اقدام به تخريب حرم و بارگاه ائمه اطهار(ع) كردند.

خطيب نماز جمعه بجنورد ريشه وهابيون فعلي را خوارج زمان حضرت امام علي(ع) ذكر و عنوان كرد: وهابيون نيز همانند خوارج صدر اسلام به دين نگاهي سطحي نگرانه دارند و با اين تفكر خود آثار بزرگان دين را حذف مي‌كنند.

وي جنگ افروزي در كشورهاي سوريه و مصر را نيز نتيجه همين تفكر دانست و گفت: در اين كشورها ريشه بسياري از مصائب فعلي، تفكر وهابيت و اقدامات اين متهجران در راستاي ممانعت از شكل‌گيري هلال شيعي در منطقه است.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي شيوخ و ثروتمندان عرب منطقه را فرعون‌ها و قارون‌هاي زمان خواند و اظهار كرد: متاسفانه با اقدامات نابخردانه اين افراد، نزاع ها و درگيري‌هاي سياسي منطقه به جنگ‌هاي فرقه‌اي شيعه و سني بدل شده و اين مسئله خطر بزرگي براي جهان اسلام به شمار مي رود.

وي نزاع بين مسلمين را نشان دهنده پيشرفت دشمن در پياده كردن اهداف شوم خود در بين جوامع اسلامي دانست و افزود: درگيري‌هاي مصر، سوريه، عراق و ديگر كشورهاي اسلامي در واقع نتيجه غفلت مسلمانان از آمريكا و خوش باوري نسبت به اين كشور متخاصم است.

چراغ سبز به آمريكا نتيجه‌اي جز نابساماني ندارد

حجت الاسلام يعقوبي با بيان اين كه آمريكا گرگ است و از گرگ، گله‌باني توقع نيست، تصريح كرد: در كشور ما نيز آن دسته از افرادي كه به آمريكا چراغ سبز نشان مي‌دهند بايد بدانند همان گونه كه در كشورهاي منطقه اثبات شده است، نشان دادن چراغ سبز به آمريكا نتيجه‌اي جز نابساماني ندارد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي تصريح كرد: بايد مسئولان كشور به اين نكته توجه داشته باشند و از شرايط ديگر كشورهاي اسلامي منطقه كه به آمريكا اعتماد كردند، درس بگيرند.

وي همچنين با اشاره به راي اعتماد مجلس به غالب وزاري پيشنهادي كابينه يازدهم، اين اقدام را حماسه سياسي دوم بعد از حماسه سياسي حضور مردم در انتخابات 24 خرداد ماه ذكر و اظهار كرد: نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي با عملكرد قاطع و هوشمندانه خود در زمينه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي حماسه ديگري خلق كردند.

حجت‌الاسلام يعقوبي همچنين با اشاره به عدم كسب راي اعتماد توسط برخي از وزراي پيشنهادي، اين اقدام را نشان دهنده آزادي و آزادگي مجلس شوراي اسلامي دانست و گفت: بايد به خاطر اين اقدام به نمايندگان مجلس تبريك گفت چرا كه اثبات كردند مصالح نظام براي آنان ارجح تر از ساير موارد است.

وزير كشور براي مديريت كلان خراسان شمالي تصميمي مردم شاد كن بگيرد

وي ضمن تبريك به وزراي كابينه دولت حسن روحاني، كسب راي اعتماد عبدالرضا رحماني فضلي كه از نيروهاي بومي خراسان شمالي محسوب مي شود را براي تصدي وزارت كشور تبريك ويژه گفت و افزود: اميد است با شناختي كه رحماني فضلي از شرايط استان خراسان شمالي دارد، براي مديريت كلان استان تصميمي بگيرد كه موجب شادماني مردم خراسان شمالي شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اين كه مردم شيروان؛ زادگاه عبدالرضا رحماني فضلي در خراسان شمالي شب گذشته به واسطه كسب راي اعتماد توسط وي، به جشن و شادماني پرداختند، اظهار اميدواري كرد كه با انتخاب مديران ارشد و توانمند براي خراسان شمالي در دولت جديد، مردم خراسان شمالي در روزهاي آينده جشني استاني بگيرند.

کد خبر 2116609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha