۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۹

حجت الاسلام يعقوبي:

ثروتمندان درس كسب سعادت از ثروت را از حضرت خديجه(س) بياموزند

ثروتمندان درس كسب سعادت از ثروت را از حضرت خديجه(س) بياموزند

بجنورد- خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: ثروتمندان و متمكنين جامعه درس كسب سعادت و تقوي از ثروت را از حضرت خديجه كبري(س) بياموزند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، تقوي را بهترين ره توشه آخرت برشمرد و افزود: روزه گرفتن در ماه مبارك رمضان در واقع پوشاندن لباس تقوي به روح و جسم انسان مسلمان محسوب مي شود و همه بايد از اين فرصت كسب تقوي نهايت بهره را ببريم.

وي مصداق آشكار صبر را روزه گرفتن برشمرد و اظهار داشت: مسلمانان با روزه گرفتن و برپايي نماز براي رويارويي با مشكلات و سختي ها كمك دريافت مي كنند و به فضل الهي نيز پيروزى از آن آنها خواهد بود.

حجت الاسلام يعقوبي در ادامه با اشاره به دهمین روز از ماه مبارک رمضان، مصادف با سالروز وفات بانوی بزرگوار اسلام حضرت خديجه کبری(س) در سال دهم بعثت، ضمن بيان تسليت به اين مناسبت، افزود: اين بانوي بزرگوار تمام ثروت مادي و معنوي خود را براي اعتلا و قوام دين اسلام مصرف كرد.

وي مصرف كردن ثروت در راه كسب خير و بركت را درس بزرگ حضرت خديجه كبري(س) ذكر و اضافه كرد: اين بانوي مكرمه پول و ثروت داشت اما اسير آنها نشد و تمام آن را براي پيشرفت اسلام در اختيار حضرت محمد(ص) گذاشت.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي تصريح كرد: حضرت خديجه(س) با اين اقدام خود درس كسب سعادت، تقوي و خير و بركت اخروي را به ثرتمندان و متمكنين جامعه اسلامي آموخت.

وي در ادامه با اشاره به نيمه ماه مبارك رمضان و سالروز ولات امام حسن مجتبي(ع)، از برگزاري جشن ميلاد اين امام همام در مصلي امام خميني(ره) خبر داد و ضمن دعوت از مردم مركز خراسان شمالي براي حضور در اين جشن باشكوه، افزود: در اين مراسم سخنران از حوزه علميه قم دعوت شده و برنامه هاي متنوعي با حضور مداحان و مولودي خوانان برتر استاني و كشوري برگزار مي شود.

رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان شمالي در ادامه با اشاره به مشكلات مالي مصلي نماز جمعه بجنورد، با بيان اينكه مصلي هيچ گونه پشتيبان مالي ندارد و هزينه هاي آن از محل كمك نمازگزارن تامين مي شود، از نمازگزاران و مسئولين خواست تا نسبت به رفع مشكلات مصلي پيشگام شوند.

حجت الاسلام يعقوبي تامين هزينه تعمير سقف مصلي، تهيه و افزايش سيستم هاي خنك كننده، هزينه هاي نگهداري و نظافت و ... را از جمله نيازهاي فعلي مصلي امام خميني(ره) بجنورد ذكر كرد و با تاكيد بر اينكه نهادهاي حمايتي و خيريه ديگر، نبايد در محل مصلي نسبت به جمع آوري كمك هاي مردمي اقدام كنند، افزود: بايد كمك هاي جمع آوري شده در محل مصلي، تنها صرف رفع مشكلات و نيازهاي اين محل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در نماز جمعه اين هفته بجنورد، در پي بيان مشكلات مالي مصلي امام خميني(ره) توسط امام جمعه مركز خراسان شمالي، استاندار اين استان كمك 10 ميليون توماني و تامين هزينه وسايل سرمايشي مصلي را متقبل شد.

 

کد خبر 2100086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha