۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴

حجت الاسلام یعقوبی:

ماه رمضان فرصتي براي تمرين سبك زندگي اسلامي است

ماه رمضان فرصتي براي تمرين سبك زندگي اسلامي است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: ماه مبارك رمضان كلاسي آموزشي و فرصتي براي تمرين سبك زندگي اسلامي در طول سال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد با تبريك به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، افزود: اين ماه موعد آبياري و تقويت تقوي در زندگي فردي و اجتماعي است.

وي با بيان اينكه در اين ماه مسلمين عفت شكم و شهوت را حفظ مي كنند، شكم و شهوت را كانال وقوع بيشتر گناهان دانست و اظهار داشت: تمرين عدم استفاده از مال حلال در اين ماه سبب مي شود تا در ديگر ماه هاي سال به مال حرام ديگران چشم ندوزيم و از نگاه حرام نيز بر حذر باشيم.

حجت الاسلام يعقوبي ماه رمضان را فرصتي براي تمرين و آموزش دوري از گناه براي انسان ذكر كرد و گفت: اين ماه، كلاسي آموزشي براي يادگيري و اجراي سبك زندگي اسلامي در جامعه محسوب مي شود.

وي توفيق روزه داري، تلاوت قرآن كريم، اقامه نماز، باز شدن درهاي بهشت و بسته شدن درهاي جهنم، بسته شدن شيطان در غل و زنجير و ... را از جمله بركات معنوي ماه مبارك رمضان برشمرد و اضافه كرد: همه بايد از اين ماه نهايت بهره را ببريم و تحول و دگرگوني بزرگي در زندگي خود پديد آوريم.

خطيب نماز جمعه بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 26 تير ماه و سالروز آغاز فعاليت شوراي نگهبان قانون اساسي در كشور، با بيان اينكه شوراي نگهبان امين ملت ايران است، افزود: قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي، قانوني متين و محكم است و پاسداراني امين نيز با عنوان شوراي نگهبان بر آن نظارت مي كنند كه مبادا قوانين وضع شده با شرع مقدس اسلام منافات داشته باشند.

وي بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات را نيز از جمله وظايف و اقدامات ارزنده اين نهاد مقدس دانست و گفت: در انتخابات اخير، شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بسيار مناسب عمل كرد و خوشبختانه با اين اقدام هوشمندانه و قانوني شوراي نگهبان، هيچ پيامد منفي نيز در انتخابات به وجود نيامد.

امام جمعه مركز خراسان شمالي همچنين با تقدير از دست اندركاران انتخابات در اين استان با بيان اينكه روز گذشته آيين تجليل از عوامل برگزاري انتخابات در خراسان شمالي برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اينكه ائمه جمعه يكي از عوامل مهم در برگزاري انتخابات و مشاركت گسترده مردم در انتخابات محسوب مي شدند اما متاسفانه در مراسم تجليل از فعالان انتخابات در اين استان، نامي از ائمه جمعه به ميان نيامد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هفته ماليات، عنوان كرد: ماليات در حكومت اسلامي جزو عبادات به شمار مي رود و موديان مالياتي سعي كنند ماليات خود را در موعد مقرر و به عنوان يك عبادت پرداخت نمايند.

کد خبر 2095237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha