۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴

حجت الاسلام يعقوبي:

مبلغان مذهبي با سخنراني نشاط آور مردم را به سمت دين جذب كنند

مبلغان مذهبي با سخنراني نشاط آور مردم را به سمت دين جذب كنند

بجنورد- خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: مبلغان و روحانيان سعي كنند تا با اجراي سخنراني هاي نشاط آور مردم را به سمت دين جذب كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در دیدار با مبلغان طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در خراسان شمالي، عنوان كرد: اجرای طرح نشاط توسط اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه در فصل تابستان در راستای عمل به دستورات دین مبین اسلام است.

وی خطاب به مبلغان گفت: در اجرای طرح نشاط باید سخنرانی های یک مبلغ نشاط آور باشد تا مومنان را به سوی خود جذب کرده و کسالت را از آنها دور کند.

امام جمعه بجنورد همچنین اصل و اساس کار یک مبلغ را در درجه اول مخاطب شناسی دانست و افزود: یک مبلغ باید با مخاطب شناسی درست، درجه بندی و سطح بندی درستی از مطالب برای اشخاص مختلف داشته باشد.

وی گفت: همچنین یک مبلغ باید دل های فراری از دین را همانند صیاد به دام بیندازد و با آرامش به دین دعوت کند تا از گناه دوری کنند و به سمت دین و خدا هدایت شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نيز از اعزام ۶۰ مبلغ دینی در طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی به بقاع متبرکه شاخص و مناطق محروم استان خبر داد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی گفت: طی ایام ماه مبارک رمضان امسال تعداد 60 مبلغ درطرح نشاط معنوی و ضیافت الهی(ماه مبارک رمضان) به بقاع متبرکه شاخص و مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

وی با بيان اينكه این مبلغین همچنين در مناطق محروم استان حضور یافته و به تبلیغ دین می پردازند، افزود: برگزاری دوره های قرآنی، پاسخ به شبهات دینی مردم، آشنایی مردم با احکام دینی و ... از جمله برنامه های این مبلغین در روستاها و مناطق محروم خراسان شمالي است.

حجت الاسلام سهرابی، زمان اجرای برنامه های این مبلغین را همزمان با نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء اعلام و اجرای برنامه های جزء خوانی قرآن کریم در امامزادگان، تقسیر قرآن و حضور قاری مصری در استان و نیز افطاری در جوار برخی امامزادگان را از دیگر برنامه های ایام ماه مبارک رمضان به همت اوقاف و امور خیریه استان ذکر کرد.

کد خبر 2093326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha