۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۱۹

آغاز انتخابات سراسری در پاکستان/ 86 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند

آغاز انتخابات سراسری در پاکستان/ 86 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند

رسانه های خبری از آغاز انتخابات سراسری پارلمانی در پاکستان و واجد شرایط بودن بیش از 86 میلیون پاکستانی در این انتخابات خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، پاکستان امروز شنبه شاهد برگزاری انتخابات سراسری پارلمانی است و قرار است که مردم درباره اینکه چه حزبی مسئولیت تشکیل دولت جدید برای 5 سال آتی را با هدف بهبود اوضاع امنیتی و ایجاد تغییرات مثبت در این کشور و پایان دادن به سالها تروریسم در پاکستان برعهده می گیرد، رای دهند.

70 هزار صندوق اخذ رای فعالیت خود را ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز کرده و قرار است که این انتخابات تا ساعت 17 ادامه داشته باشد. احتمال تمدید انتخابات وجود دارد و نتایج اولیه نیز شنبه شب اعلام می شود.

در این انتخابات بیش از 86 میلیون پاکستانی واجد شرایط  342 نماینده مجلس ملی و نمایندگان آنها در چهار مجلس ایالتی را انتخاب می کنند، بدین ترتیب حزبی که بیشترین کرسی های پارلمان را از آن خود می کند مسئول تشکیل دولت آتی پاکستان است.

همزمان با تهدید طالبان برای بمب گذاری 600 هزار نیروی امنیتی مسئولیت برقراری امنیت و ثبات را در استان پنجاب و شمال غرب پاکستان را برعهده دارند.

 

 

 

کد خبر 2051753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha