۲۰ تیر ۱۳۸۴، ۱۸:۳۱

طوفان دنيس سومين طوفان ويرانگر در آمريكا

در ميان طوفان هاي مخرب و ويرانگري كه تا كنون آمريكا را درنورديده و مناطق مختلف اين كشور را مورد تخريب و ويراني قرار داده اند ، طوفان دنيس از نظر قدرت تخريب جايگاه سوم را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاري "مهر"  به نقل از پايگاه اينترنتي سي ان ان ، طوفان دنيس پس از آنكه كشورهاي واقع در سواحل كارائيب را در نورديد و خساراتي اعم از جاني و مالي را در اين كشورها برجا گذاشت و پس از عبور از خليج مكزيك ، وارد سواحل جنوبي آمريكا شده و خساراتي را هم در اين مناطق از جمله ايالت فلوريدا برجا گذاشته است.

بر اساس اين گزارش دنيس كه پيش از رسيدن به آمريكا در كشورهاي حاشيه كارائيب علاوه بر خسارات مادي تلفاتي را نيز برجا گذاشته بود  هر چند كه در آمريكا هم خساراتي را به بار آورده است اما تا كنون هيچگونه تلفات جاني  را در بر نداشته است و تنها سبب قطع برق و جاري شدن سيل در سطح خيابان ها شده است.

به گفته مقامات محلي ، طوفان دنيس علاوه بر آنكه با شدت و سرعت و قدرت زياد خود موجب تخريب درختان، دكل هاي برق  و خانه هاي مناطق ساحلي شد منجر شد تا بيش از نيم  ميليون تن از ساكنان مناطق پان هاندل و آلاباماي جنوبي از نعمت برخورداري از برق بي بهره شوند .

به گفته سونيا اسميت سخنگوي دولت، حدود چهارصد هزار تن از اهالي ايالت فلوريدا و بيش از يكصد هزار تن از اهالي و مشتركين برق در منطقه اسكامبيا واقع در خليج مكزيك كه شامل مناطق پنساكولا و ساحل پنساكولا مي شود در حال حاضر بدون برق به سر مي برند .

اين درحالي است كه به گفته مقامات محلي در منطقه سانتا روزا نيز بيش از 52هزار تن از ساكنين بدون برق برق به سر مي برند و بسيارز از ساكنيان منطقه مذكور به خصوص در نواحي ساحلي خانه و كاشانه خود را رها كرده و منطقه را خالي از سكنه كرده اند.

از طرف ديگر خسارات برجاي مانده در ديگر ايالات و مناطق نظير مي سي سي پي و جورجيا به مراتب كمتر از خساراتي است كه در آلاباما و پان هاندل فلوريدا برجاي مانده است چرا كه در مناطق مذكور تنها 7هزار تن از ساكنان منطقه در بي برقي به سر مي برند. 

مردم و مقامات و تيم هاي امداد ايالت فلوريدا در حال حاضر در آماده باش كامل به سر مي برند و به منظور تامين امنيت و ايمني شهروندان ، مقررات منع  رفت وآمد در شهر به اجرا گذاشته شده است .

جب بوش فرماندار ايالت فلوريدا نيز در همين خصوص اعلام كرد: " ما از طوفان ايوان كه تقريبا يك سال پيش در منطقه به وقوع پيوست درس هاي بسياري آموخته ايم و همه اين درس ها اكنون مقدمه اي شده است تا تمامي امكانات و توانايي هاي خود و منطقه را بسيج كرده و به مقابله با طوفان برويم."

لازم به ذكر است در كمتر از يكسال پيش طوفان ديگري به نام طوفان ايوان در منطقه فلوريدا به وقوع پيوست كه طوفان دنيس در مقايسه با آن از شدت تخريب و ويرانگري كمتري برخوردار بوده است مضاف بر اينكه طوفان مذكور تا كنون منجر به مرگ و مجروح ساختن شهروندان آمريكايي نشده است.

لازم به ذكر است كه طوفان دنيس در ميان طوفان هايي كه در ايالات متحده آمريكا به وقوع پيوسته اند از نظر قدرت تخريب و ويرانگري جايگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 205215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha