۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۰۱

رستمی خبرداد:

استقرار نمایندگان شورای فنی استان در منطقه زلزله زده شنبه

استقرار نمایندگان شورای فنی استان در منطقه زلزله زده شنبه

بوشهر - خبرگزاری مهر، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: نمایندگان شورای فنی استان از فردادر منطقه زلزله زده شنبه استقرار مییابند و بر احداث واحدهای مسکونی نظارت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رستمی  ظهر شنبه در نشست با معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور،‌ با تقدیر از زحمات مهندس قدمی در پیگیری، همراهی و همکاری در امداد رسانی به حادثه دیدیگان زلزله استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله شاهد حضور مسئولان استان و کشور در عرصه امدادرسانی بودیم و حلقه های مدیریت صحنه بسیار منسجم و مثمر ثمر بودند و اقدامات خوبی انجام گرفت.

وی بیان کرد: قبل  و بعد از زلزله شاهد وقوع سیلاب در منطقه شنبه بودیم که خسارات زیادی بر جای گذاشت و بر اساس آمار موجود سیل دوم 218میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی و راه وارد شد و بخش های زیر بنایی نیز آسیب جدی دیده‌اند.

رستمی تاکید کرد: با تلاش مدیریت ارشد استان و مدیران شهرستان دشتی به گونه‌ای عمل شد که تلفات نداشتیم و راه‌ها نیز در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

وی بر لزوم ساماندهی سیل بند شنبه تاکید کرد و گفت: سیل‌بند شنبه در دو بخش مشکلات اساسی دارد که انتظار می رود به سرعت مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات بیشتری دامنگیر مردم منطقه نشود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: از ستاد مدیریت بحران کشور انتظار است به آسیبهای وارد شده به بخش کشاورزی توجه لازم شود و دربحث استمهال وام کشاورزان توجه بیشتری شود تا کشاورزان بتوانند روی پای خود بایستند.

رستمی ابراز داشت: برای بازسازی منطقه زلزله زده مصوباتی خوبی داشتیم و توان خوبی هم بکار گرفته شد و انتظار می رود در بخش سیل هم بگونه ای عمل شود که خسارتها جبران شود.

وی با اشاره به روند بازسازی منطقه شنبه نیزگفت: کارهای کارشناسی برای بازسازی 1600 واحد انجام شده و کارها روی غلطک افتاده و 842 واحد مقاوم سازی می شود.

رستمی افزود: انتظار داریم سرعت عمل بخرج داده شود و کیفیت کار نیز بالا رود و مقاوم ترین مسکن برای مردم احداث شود.

وی از استقرار نمایندگان شورای فنی استان در منطقه زلزله زده خبرداد و بیان کرد: از فردا نمایندگان شورای فنی استان در این منطقه مستقر می شوند و بر احداث واحدهای مسکونی نظارت خواهند داشت.

 

کد خبر 2052173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha