۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۵

جواد نکونام در گفتگو با مهر:

نمی‌گذاریم بازی با الشباب به اما و اگر بکشد/ کار کوچکی برای مهدوی‌کیا انجام دادم

نمی‌گذاریم بازی با الشباب به اما و اگر بکشد/ کار کوچکی برای مهدوی‌کیا انجام دادم

هافبک تیم فوتبال استقلال با بیان این که دیدار رفت این تیم مقابل الشباب امارات بسیار حیاتی است، گفت: باید در همین بازی رفت کار را تمام کنیم و اجازه ندهیم که بازی برگشت به اما و اگر کشیده شود.

جواد نکونام در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دیدار چهارشنبه شب این تیم مقابل الشباب امارات در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: دیدار حساس و بسیار مشکلی برابر الشباب داریم و اگر بتوانیم از  این دو بازی به سلامت عبور کنیم به جمع هشت تیم برتر آسیا می‌رسیم. چون بازی‌های این مرحله رفت و برگشت برگزار می‌شود باید در دیدار رفت طوری عمل کنیم که کارمان در بازی برگشت به اما و اگر کشیده نشود. با توجه به این که در دیدار برگشت میزبان هستیم می‌توانیم از امتیازی که داریم به بهترین وجه استفاده کنیم.

وی افزود: بعد از شکستی که مقابل داماش داشتیم که البته با جشن قهرمانی ما همراه شد تمرینات منظمی انجام دادیم و همه بازیکنان برای دیدار با الشباب آماده هستند و امیدوارم بتوانیم که این دو بازی رفت و برگشت را هم با سلامت به پایان ببریم و به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کنیم.

نکونام درباره ماندن خود در استقلال و شرایط تیم ملی عنوان کرد: فعلا فقط به این دو بازی و موفقیت استقلال تمرکز کرده‌ام و همه چیز را به بعد از این دیدار موکول کرده‌ام. در تیم ملی هم که اسامی را اعلام کرده‌اند و استقلالی‌ها بعد از بازی با الشباب به جمع سایر اردونشینان می پیوندند. امیدوارم هم در لیگ قهرمانان و هم تیم ملی بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

کاپیتان تیم ملی همچنین در گفتگویی در خصوص اقدامش در جشن قهرمانی استقلال مبنی بر پوشیدن پیراهنی که عکس مهدی مهدوی‌کیا روی آن نقش بسته بود، تاکید کرد: از ته دل دوست داشتم به خاطر زحماتی که مهدی برای فوتبال ما کشیده است کاری انجام بدهم. وقتی فیلم بازی سپاهان و پرسپولیس را دیدم، از خداحافظی مهدوی کیا ناراحت شدم. به هر حال این اتفاقی است که یک روز برای تمام فوتبالیست‌ها رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: دوست نداشتم درباره این اقدامم اینقدر صحبت و رسانه‌ای شود. این کار خیلی کوچکی بود که من انجام دادم. اگر مهدی در هر تیمی در اروپا بازی می‌کرد یک جشن باشکوه برای خداحافظی‌اش برگزار می‌کردند ولی اینجا این اتفاق نیفتاد. همانطور که قبلا هم برای بازیکنان دیگر رخ نداده بود. من به نوبه خودم به خاطر بازی‌های مهدی در تیم ملی و حضور 11 ساله‌اش در آلمان، این کار را انجام دادم.

نکونام با بیان اینکه لیاقت بازیکنان ایران برای خداحافظی از فوتبال بیشتر از این است، گفت: من کار بزرگی برای مهدی انجام ندادم. او آنقدر برای فوتبال ما افتخار آفرینی کرده است که این کارها برایش کم است.

هافبک تیم استقلال به حضورش در اوساسونا و اقدام این باشگاه برای قدردانی از زحمات بازیکنان اشاره کرد و افزود: وقتی در اوساسونا مصدوم شدم برای اولین بار دیدم که باشگاه چطور با تهیه لباس‌هایی که عکسم روی آن بود از من قدردانی کرد. آنها برای مسعود شجاعی هم همین کار را کردند ولی اینجا از این کارها خبری نیست.

وی ادامه داد: به همین خاطر است که این کار کوچک من نمود پیدا می‌کند. اصلا این اقدام نباید به چشم بیاید. وقتی من در اوساسونا بودم دفاع چپ تیم اسپانیول جان خود را در زمین از دست داد. او پیراهن شماره 11 به تن داشت و به همین خاطر تا سال گذشته که در اسپانیا بودم هواداران این تیم در دقیقه 11 به احترامش یک دقیقه دست می‌زدند. به هر حال امیدوارم این شروعی باشد برای تشکر خوب از اسطوره‌هایمان.

نکونام در پایان گفت: ما اسطوره‌هایی داشتیم که بعد از مرگ یاد آنها افتادیم. به عنوان مثال اگر ناصر حجازی الان سالم بود اینقدر قدرش را نمی‌دانستیم. آنها وقتی رفتند تازه یادشان افتادیم.

کد خبر 2053794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha