۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۳۱

موافقت مجلس با تهاتر نفت و طلب پیمانکاران/ شانس بالای ایران برای دبیرکلی اوپک

موافقت مجلس با تهاتر نفت و طلب پیمانکاران/ شانس بالای ایران برای دبیرکلی اوپک

وزیر نفت با اشاره به مصوبه روز یکشنبه مجلس مبنی بر تهاتر نفت خام با طلب پیمانکاران صنعت نفت از به حداقل رسیدن مشکلات بودجه‌ای وزارت نفت در سال 92 خبر داد و اعلام کرد: شانس ایران برای دبیرکلی اوپک بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال مهر درباره مصوبه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر امکان تهاتر نفت خام با طلب پیمانکاران صنعت نفت، گفت: با مصوبه مجلس، امکان تهاتر منابع مالی پیمانکاران صنعت نفت با نفت خام فراهم شده است.

وزیر نفت با تقدیر و تشکر از مجلس بابت صدور این مصوبه نفتی، تصریح کرد: پیش بینی می شود با این مصوبه مشکلات بودجه ای وزارت نفت در سال 92 به حداقل کاهش یابد.

این عضو کابینه دولت دهم با یادآوری اینکه این مصوبه توان مالی و اعتباری وزارت نفت را ارتقا می دهد، بیان کرد: قطعا این مصوبه علاوه بر تسریع در تامین منابع مالی طرحهای صنعت نفت شود.

این مقام مسئول همچنین در خصوص آخرین وضعیت انتخاب دبیرکل اوپک از بین سه نامزد پیشنهادی ایران، عراق و عربستان سعودی هم توضیح داد: برای انتخاب دبیرکل اوپک باید بین تمامی اعضا اجماع کامل بر روی یک نامزد پیشنهادی حاصل شود.

وی با بیان اینکه در نشست گذشته بین اعضای اوپک بر روی انتخاب یک دبیرکل اجماع نظر حاصل نشد، افزود: پیش بینی می شود در نشست پیش روی اوپک در دهم خرداد ماه سالجاری بار دیگر شرایط نامزدهای پیشنهادی سه کشور برای دبیرکلی اوپک مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

وزیر نفت، شانس غلامحسین نوذری نامزد پیشنهادی جمهوری ایسامی ایران برای دبیرکلی سازمان اوپک را با توجه به سوابق مدیریتی و بین‌المللی وی در صنعت نفت ایران، بالا ارزیابی کرد.
 

کد خبر 2053830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha