۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۶

بررسی روند اجرای مصوبات دولت- دورود/

تیمی که سقوط کرد و رنگ استادیوم را ندید/ نسخه رفع آلودگی هوا خاک می خورد!

تیمی که سقوط کرد و رنگ استادیوم را ندید/ نسخه رفع آلودگی هوا خاک می خورد!

دورود - خبرگزاری مهر: با مرور روند اجرای مصوبات سفرهای هیئت دولت به شهرستان دورود به مصوبه ای بر می خوریم که داغ سقوط تنها تیم لیگ برتری لرستان را برایمان تازه می کند، تیمی که در آرزوی داشتن استادیومی درست و حسابی راهی لیگ دسته یک شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سه سفر هیئت دولت به استان لرستان در مجموع برای شهرستان دورود دارای 223 مصوبه بوده است که از این تعداد 55 مصوبه مربوط به سفر اول، 80 مصوبه مربوط به سفر دوم و 88 مصوبه ديگر مربوط به سفر سوم هیئت دولت بوده است.

این در حالیست که به گفته حسين احمدي سرپرست فرمانداري دورود از مصوبات سفر اول هیئت دولت 42 مصوبه اقدام و اجرا، تعداد هشت مصوبه در دست اقدام است و چهار مصوبه در دست پيگيري است و برای مصوبه ساخت ورزشگاه كارگران نیز به دليل عدم اختصاص اعتبار اقدامی نشده است.

همچنین از تعداد 80 مصوبه سفر دوم هیئت دولت به این شهرستان 36 مصوبه اقدام و اجرا، 15 مصوبه در دست پيگيري، 22 مصوبه در دست اقدام و برای هفت مصوبه اقدامي صورت نگرفته است.

در مورد مصوبات سفر سوم نيز به گفته مسئولان از تعداد 88 مصوبه تنها شش مصوبه اجرا، 56 مصوبه در دست پيگيري و 26 مصوبه در دست اقدام است.

و اما در میان مصوبات اجرا نشده به برخی مصوبات برمی خوریم که علی رغم اینکه جزء مطالبات اساسی مردم بوده ولی رنگ اجرایی شدن به خود نگرفته است. احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود و احداث استادیوم پنج هزار نفری این شهر از جمله این مصوبات است که پشت هر کدام از آنها حکایت های زیادی وجود دارد.

داث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان لرستان است که هنوز عملیاتی نشده و به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر صنعتی همواره مطرح بوده است.

اجرای مصوبه احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از آنجا اهمیت دارد که احداث این فاز کارخانه علاوه بر اینکه زمینه توسعه این صنعت بزرگ را در شهرستان دورود فراهم می آورد، می تواند منجر به انتقال کارخانه سیمان از مرکز شهر و رفع آلودگی هوای دورود به عنوان معضلی 30 ساله شود.

از سوی دیگر در حال حاضر کارخانه سیمان دورود با فعالیت چند دهه ای خود در این شهرستان با معضل فرسوده بودن خطوط تولید مواجه است، موضوعی که موجب افزایش هزینه های این واحد صنعتی و در نتیجه به مخاطره افتادن حیات این واحد تولیدی شده است.

همچنین راه اندازی فاز چهارم کارخانه بزرگ سیمان دورود علاوه بر توسعه هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان دورود زمینه ایجاد اشتغال در این بخش و ارتقا صنعتی دورود را فراهم می سازد، موضوعی که به راحتی نمی توان از کنار آن گذاشت.

با این تفاسیر پروژه فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از آنجا اهمیت دارد که علاوه بر بسترسازی برای خروج این واحد آلاینده از شهر، می تواند در راستای افزایش ظرفیت صنعت سیمان لرستان و همچنین به کار گیری جوانان جویای کار گامی موثر باشد؛ و این یعنی تیر یک پروژه و چند نشان!

با این حال همچنان این مصوبه دولت به دلایل مختلفی روی زمین باقی مانده است. موضوعی که فرماندار دورود در پاسخ به چرایی عدم اجرای آن می گوید: مجوز فاز چهارم كارخانه صادر شده است اما به دليل ابهام در اقتصادي بودن و عدم اختصاص تسهيلات ارزي و ريالي از طريق بانك و همچنين عدم تخصيص منابع توسط ساير سهامداران تاكنون اجرايي نشده است.

علاوه بر این مصوبه، دیگر مصوبه ای که داغ مردم دورود را تازه می کند موضوع احداث ورزشگاه 5 هزار نفری این شهر است که این روزها با سقوط تنها تیم لیگ برتری لرستان به دسته یک، به یکی از انتقادات جدی هواداران تبدیل شده است.

گهر دورود که فصل گذشته در حسرت داشتن ورزشگاه استاندارد با خانه به دوشی به سر کرد حال راهی لیگ یک می شود تا ضعف امکانات و زیرساختهای ورزشی در این شهرستان داغ داشتن تیم در لیگ برتر را بر دل لرستانیها بنشاند.

این در حالیست که تیم خانه به دوش گهر نیم فصل اول را در تهران بازی و در کرج تمرین می کرد؛ موضوعی که باعث از دست رفتن امتیازات زیادی برای این تیم شد تا در نهایت در نیم فصل دوم نیز با ورزشگاه نیمه تمام تختی این شهر همچنان حسرت تماشای یک بازی خانگی در یک ورزشگاه استاندارد بر دل هواداران بماند؛ موضوعی که شاید با احداث ورزشگاه گنج هزار نفری می توانست به این گونه دیگری در دورود رقم بخورد.

به هر حال در آستانه سفر چهارم هیئت دولت باید منتظر ماند و دید که رهاورد این سفر برای حسرتهای به دل مانده مردم این شهرستان چه خواهد بود.

کد خبر 2054814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha