۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۵۳

یک روزنامه آلمانی گزارش داد؛

تلاش اسلوونی برای جلوگیری از قرار گرفتن زیر چتر یورو

تلاش اسلوونی برای جلوگیری از قرار گرفتن زیر چتر یورو

یک روزنامه آلمانی در مطلبی با اشاره به تلاش دولت اسلوونی برای جلوگیری از قرار گرفتن زیر چتر یورو، در عین حال با توجه به وضعیت بحرانی بانکهای این کشور، اسلوونی را در آستانه ورود به جمع کشورهای بیمار اروپایی نیازمند به کمکهای بین المللی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "تاگس سایتونگ" در مطلبی نوشت: اسلوونی به هیچ وجه نمی خواهد تحت کنترل کمک دهندگان مالی بین المللی و تروئیکای اروپایی قرار گیرد و ترجیح می دهد روی پای خود بایستد. این در حالی است که وزرای مالی منطقه یورو انتقادی به این مسئله می نگرند.

مدت کوتاهی بعد از عملیات پر هرج و مرج کمک رسانی به قبرس حالا گروه یورو در برابر آزمایش دردناک بعدی قرار دارد و در این باره تصمیم گیری می کند. این بار مسئله اسلوونی مطرح است که مشابه دیگر بیماران اروپایی با یک بحران بانکی سخت دست و پنجه نرم می کند.

به گفته وزیر اقتصاد آلمان، این کشور حوزه بالکان باید بدون کمک بیگانگان خود را از حلقه کشورهای بحران زده خارج کند اما باید برخی از اقدامات ریاضتی دردناک را بدون کمک گرفتن از چتر نجات اروپا انجام دهد.

هفته گذشته دولت اسلوونی یک برنامه اصلاحی و ریاضتی سخت را اعلام کرد. بر این اساس دومین بانک بزرگ اسلوونی NKBM نیز باید خصوصی شود.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد که برنامه های ریاضتی، معمولا شرایط منفور و مورد اختلاف تروئیکای اروپایی را به دنبال خود یادآوری کرده و دارد.همچنین در اسلوونی هم باید ظاهرا بحران بانک ها به هزینه شهروندان حل شود. در عین حال دولت، بزرگترین بخش از برنامه های نجات را به هزینه خود و بدون کمک تروئیکای اروپایی انجام می دهد.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه اسلوونی نمی خواهد مانند قبرس زیر بار دخالتهای بیگانگان رفته و ترجیح می دهد روی پای خود بایستد نوشت: اما اینکه آیا برای کاهش بحران، اقدامات اسلوونی کافی است جای شک و تردید دارد. به واسطه کمکهای بانکی تصمیم گرفته شده ازابزار دولتی پیش بینی می شود که کسری بودجه اسلوونی از 4.1 درصد به 7.8 درصد افزایش یابد.

کد خبر 2054978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha