۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴

گزارش خبری/

تاخیر در افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر 4 ساله شد/ کمبود اعتبار و ضعف پیمانکار

تاخیر در افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر 4 ساله شد/ کمبود اعتبار و ضعف پیمانکار

بوشهر - خبرگزاری مهر: عملیات اجرایی ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر از سال 85 آغاز شد و بنا بود که این ورزشگاه در سال 88 به بهره‌برداری برسد ولی با گذشت چهار سال از این زمان، این ورزشگاه تنها 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر از دیر باز دارای استعدادهای فراوانی در زمینه ورزش به‌ویژه فوتبال بوده است ولی نبود زیرساخت‌های لازم، بعضا این بخش را دچار مخاطره کرده است.

نبود ورزشگاه متناسب با تعداد تیم‌ها و ورزشکاران، به تعویق افتادن مسابقات، مجوز نداشتن تیم‌های محلات و یا دسته های پائینتر برای حضور در استادیوم ورزشی و طولانی شدن نوبت تیم‌ها برای برگزاری تمرینات در ورزشگاه را می‌توان به عنوان مشکلات ورزشکاران در این بخش عنوان کرد.

در دنیای فوتبال، وجود استادیوم ورزشی به عنوان سرمایه‌ای عظیم برای جذب ورزشکار و تماشاگر یاد می‌شود و به ورزش استان بوشهر کمترین سرمایه‌گذاری را در بخش ساخت استادیوم ورزشی طی سال‌های گذشته انجام داده است که این کمبود در سال 84 احساس شد و عملیات ساخت مجهزترین استایوم ورزشی در بوشهر سال 85 آغاز شد.

چهار سال پس از تاریخ مقرر افتتاح و تنها 76 درصد پیشرفت فیزیکی!

اگر واقع بینانه به ماجرا نگاه کنیم خواهیم دید که دولت مردان و مسئولان امر ورزش کاری را آغاز کردند ولی در میانه راه با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو شدند که ساخت ورزشگاه مدتی راکد و یا به کندی ساخت آن ادامه داشت.

استاديوم 15 هزار نفری بوشهر مقرر بود سال 88 به بهره برداری برسد اما متاسفانه با گذشت اين مدت و مشکلات پيش رو، پيش‌بيني مي‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

در این هفت سال اتفاقات بسیاری در فوتبال بوشهر به وقوع پیوست که می‌توان به حضور شاهین در لیگ برتر، سقوط این تیم به لیگ دسته اول و سقوط به لیگ دسته دوم اشاره کرد ولی باز هم این ورزشگاه به بهره‌برداری نرسیده است و شاید منتظر اتفاقات دیگری در فوتبال استان هستند تا سپس افتتاح شود.

کمبود اعتبار و ضعف پيمانکار از دلايلی است که موجب شده با گذشت چهار سال از وعده افتتاح، اين طرح هم اکنون تنها از 76 درصد پيشرفت فيزيکی برخوردار باشد، مسئولان ورزش استان بوشهر اميدوار هستند با روندی که در پیش است نیمه اول امسال افتتاح شود.

120 میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه مورد نیاز است

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون بیش از 35 میلیارد ریال از اعتبارات ملی صرف اجرای این طرح شده است که 120 میلیارد ریال دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز است.

رضا جمشیدی با بیان اینکه عملیات اجرایی این ورزشگاه از سال 85 آغاز شده است، افزود: به دلیل کمبود اعتبار و تاخیر در تخصیص اعتبارات و ضعف پیمانکار، روند پیشرفت فیزیکی این ورزشگاه مطلوب نیست ولی در عین حال با تلاش‌های استاندار بوشهر و تسریع در اجرای آن، انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

عمليات اجراي ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر از سال 85 در زمینی به مساحت 18 هکتار آغاز شد و استفاده از اعتبارات طرح‌های مهر ماندگار دولت به عنوان راهکار برون رفت اين طرح از رکود و ايجاد شتاب در اتمام اين طرح بزرگ ورزشي با توجه به نيازهای ورزشکاران و جايگاه ورزشی بوشهر در مسابقات تجويز شده است.

محرابیان تهدید کرد/ رتبه پیمانکار در گرو ساخت به‌موقع ورزشگاه

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر که اکثر روزهای هفته از این طرح بازدید می‌کند، گفت: با وجود تسريع در اجرای عمليات احداث اين طرح بزرگ ورزشی بوشهر و توجه ويژه مسئولان هنوز روند اجرايی اين پروژه پيشرفت چندان خوبی ندارد و پيمانکار و مشاوران اجرايی آن بايد در انجام وظايف محوله با جديت هر چه تمامتر عمل کنند.

در حالی که استاندار بوشهر اعتبارات لازم را برای تسریع در اجرای اين ورزشگاه اختصاص داده است ولی روند کند عمليات اجرايی طرح حکايت از آماده نشدن ورزشگاه برای افتتاح و بهره برداری در موعد اعلام شده دارد.

علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور هم در سفر به بوشهر و در بازدید از این طرح مهم با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای استادیوم 15هزار نفری بوشهر، بخشی از اعتبار و مطالبات پیمانکار هم برای پرداخت تصویب و تاکید کرد: اگر این ورزشگاه تا 22خرداد امسال قبل از انتخابات، افتتاح نشود رتبه پیمانکار از وی گرفته خواهد شد.

نصب 8000 صندلی در ورزشگاه/ انتقاد از عدم رفع به‌موقع معارض

عملیات اجرایی در ورزشگاه با حضور نیروهای پیمانکار ادامه دارد و هم اکنون کاسه زمين برای کشت چمن آماده سازی شده  و هشت هزار صندلی تماشاچی نصب شده است.

کارفرمای پروژه استاديوم 15 هزار نفری بوشهر، بي توجهي به رفع مشکلات معارض جاده دسترسی قبل از آغاز طرح و تامين نشدن به موقع اعتبارات را علت اصلي رکود اين طرح دانسته و مي‌گويد: متاسفانه طی سال‌های گذشته اعتبار برآورد شده برای ساخت اين طرح به موقع و به ميزان کافی تزريق نشده و اين امر باعث  کندی اجرای طرح است.

استاندار بوشهر نیز در جريان بازديد از ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر بر تسريع در روند اجرايی اين پروژه تاکيد کرد و افرود: هيچگونه کوتاهی و کم کاری پيمانکار قابل قبول نیست.

با این وجود با حمایت‌های لازمی که دستیار ویژه رئیس جمهور و استاندار بوشهر از تسریع در اجرای طرح  شده است، پیش‌بینی می‌شود ورزشکاران بوشهری در نیمه اول امسال از این استادیوم بهره ببرند.

کد خبر 2055478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha