۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲

حجت الاسلام طاهري:

هتك حرمت مقدسات اسلامي با هدف تفرقه افكني در بين مسلمين صورت مي گيرد

هتك حرمت مقدسات اسلامي با هدف تفرقه افكني در بين مسلمين صورت مي گيرد

مانه و سملقان - خبرگزاري مهر: امام جمعه آشخانه گفت: هتك حرمت مقدسات اسلامي نقشه كشورهاي غربي بوده و به منظور تفرقه افكني در بين مسلمين جهان صورت مي گيرد.

حجت الاسلام جواد طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حادثه تلخ تخریب و هتک حرمت مرقد صحابی جلیل القدر پیامبر(ص) توسط وهابیون تکفیری در سوریه از دو جنبه تلخ و تاسف بار است.

وی با بیان اینکه نخستین تاسف در این اقدام، نفس عمل و هتک حرمت به مقدسات اسلامی است، اظهار داشت: تاسف دوم و عمیق تر این است که در میان مجموعه مسلمانان کسانی پیدا شوند که با افکار پلید، متحجر، عقب مانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره های نورانی صدر اسلام را شرک بدانند.

امام جمعه شهرستان مانه و سملقان اضافه کرد: این افراد همان کسانی هستند که گذشتگان آنها  قبور ائمه اطهار(ع) را در بقیع ویران کردند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان در واکنش به این اقدام تمامی مسلمانان از شبه قاره هند تا آفریقا قیام کردند، تصریح کرد: در زمان فعلی نیز می بایست مسلمانان جهان علیه این اقدامات و عاملان آنها قیام کرده و نگذارند هتک حرمت مقدسات اسلامی تداوم یابد.

حجت الاسلام طاهری در ادامه با اشاره به نقش کشورهای غربی و مجامع بین المللی در هتک حرمت مقدسان دین اسلام، با بیان اینکه دست های پنهان دشمنان دین در این وقایع نمایان است، اظهار داشت: کسانی که برای تخریب یک اثر باستانی در دنیا عزا گرفته و هیاهو می کنند؛ در مقابل این اقدام، سکوت اختیار کرده و از اظهارنظر خودداری می کنند.

وی سکوت شخصیت ها و مجامع بین المللی در اقدامات هتاکانه نسبت به مقدسات اسلامی را نشانه دخالت پنهان آنها در این قضایا دانست و خواستار هوشیاری مسلمین در برابر این وقایع شد.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مانه و مسلقان تصريح كرد: در واقع هتك حرمت مقدسات اسلامي نقشه كشورهاي غربي بوده و به منظور تفرقه افكني در بين مسلمين جهان صورت مي گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، 12 اردیبهشت ماه سال جاری، تروریست های سوری مرقد حجر بن عدی کندی از اصحاب حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) را در منطقه مرج عذرا دمشق نبش کردند و پیکر وی را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

در پی این اقدام گروه تروریستی النصره وابسته به سازمان القاعده با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

کد خبر 2055564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha