۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

اتقیایی در گفتگو با مهر:

برخی اقدامات به فعالیت فرودگاه شاهرود ضربه می زند/نیازمند حمایت اصحاب رسانه ایم

برخی اقدامات به فعالیت فرودگاه شاهرود ضربه می زند/نیازمند حمایت اصحاب رسانه ایم

شاهرود – خبرگزاری مهر: رئیس فرودگاه شاهرود با بیان اینکه برخی اقدامات نه تنها کمکی به این فرودگاه نمی کند بلکه به فعالیتهای ما ضربه نیز می زند، گفت: راه اندازی قطار سریع السیر تهران – مشهد درست در زمانی که پروازهای همین مسیر راه اندازی شد ضربه ای بود به تمام فعالیت هایی که ما ایجاد کرده بودیم.

منوچهر اتقیایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود تمام سختی ها و تلاش هایی که برخی مسئولین شهر و فرودگاه در خصوص راه اندازی پروازهای فرودگاه شاهرود انجام دادند اما برخی دیگر با راه اندازی قطار سریع السیر تهران – مشهد درست در زمانی که پروازهای همین مسیر راه اندازی شد نه تنها کمکی به ما نکرد بلکه ضربه ای بود به تمام فعالیتها و جوی که ما ایجاد کرده بودیم که مردم را به سمت استفاده از فرودگاه سوق دهد و متاسفانه اینگونه اقدامات انگیزه را در فرد کور می کند.

وی افزود: ما نمی گوییم که قطار سریع السیر لازم نیست بلکه اتفاقاٌ ضروری و باید راه اندازی می شد اما زمان بهره برداری آن الان نبود، در صورتیکه مسئولان مربوطه می توانستند با برنامه ریزی بهتر زمان افتتاح آن را تغییر می دادند.

همکاری بسیار خوب دستگاه های اجرایی شاهرود برای تداوم فعالیت فرودگاه شاهرود

رئیس فرودگاه شاهرود ضمن تاکید بر اینکه با همه این شرایط ما ناامید نمی شویم و همچنان ادامه می دهیم ادامه داد: همچنین در سطح شهر هم دستگاه های زیادی هستند که با ما همراهی دارند و کمک می کنند که پروازها ادامه داشته باشند.

وی درخصوص زمان پروازها نیز یادآور شد: این پروازها دو روز در هفته یعنی شنبه و چهارشنبه است که خوشبختانه با استقبال شرکت های صنعتی و دانشگاه ها روبرو شده است و امیدواریم مردم هم از این پروازها استقبال کنند و همینطور که در حال حاضر آمار مسافران ما روبه رشد است در آینده نیز شاهد افزایش آن باشیم و با کمک همه مردم و دستگاه های سطح شهر این پروازها ادامه داشته باشد تا بتوانیم آن را روزانه کنیم و آن طور که مطلوب مردم است خدمات ارائه دهیم.

پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه شاهرود پیگیری می شود

اتقیایی همچنین در خصوص پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه شاهرود نیز گفت: پیگیری زیادی در خصوص پرواز شاهرود- ایلام انجام داده ایم زیرا مردم منطقه برای این سفر معنوی مجبورند مسافت زیادی را تا مرز مهران طی کنند که این خود مشکلات زیادی از قبیل طول راه، خستگی و... را در بر دارد و اگر ما بتوانیم پرواز شاهرود- ایلام را راه اندازی کنیم حداقل توانسته ایم برخی از این مشکلات را رفع کنیم.

وی تحقق این امر را کمک حج و زیارت استان سمنان و دفاتر خدماتی زیارتی در سطح منطقه ذکر کرد و ادامه داد: همچنین ما در جلسه ای با استاندار از وی خواستیم تا سهمیه شرق استان را به صورت هوایی زمینی اختصاص دهند که مردم بتوانند از امکانات فرودگاه استفاده کنند، که در کل امیدواریم با حمایت مسئولان، این امر تحقق یابد.

بین المللی شدن پروازهای فرودگاه شاهرود پیگیری می شود

رئیس فرودگاه شاهرود ادامه داد: از دیگر تصمیمات ما در خصوص پروازهای فرودگاه شاهرود بحث بین المللی شدن این پروازها است که در وزارت کشور مطرح شده و از آن دفاع کرده ایم اما باید شرایط اجرای آن فراهم شود و امیدواریم که با پیگیری های دکتر کاظم جلالی نماینده شهرستان، مصوبه پرواز مرزی را نیز بگیریم.

اتقیایی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر پروازهای شاهرود – مشهد نیز گفت: در حال حاضر این پرواز را در برنامه نداریم زیرا در دوره های قبل خیلی استقبال نشده و شرکت راغب به انجام این پرواز نیست اما اگر متقاضی باشد حاضریم این پروازها را نیز برنامه ریزی کنیم.

ایجاد جایگاه سوختگیری هواپیما در فرودگاه شاهرود

رئیس فرودگاه شاهرود افزود: از جمله اقداماتی انجام شده در این فرودگاه ایجاد جایگاه سوختگیری برای هواپیما است که از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده است و از سنوات قبل نیز در دستور کار قرار داشته است که این اقدام زیر ساخت های توسعه را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات سفر هیئت دولت در شاهرود، تطویل باند فرودگاه شاهرود بود که این موضوع در صورتیکه پروازهای ما شکل بگیرد ضروری و باید انجام شود.

اتقیایی همچنین در ادامه به اراضی فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات زیادی در ارتباط با این اراضی داشتیم که در حال حاضر مستند سازی، گرفتن اراضی و... پیگیری شده و با دستور استاندار و جلساتی که ترتیب دادند تا حدی حل شده و امیدواریم کاملا به نتیجه برسد.

رونق بیش از پیش فرودگاه شاهرود نیازمند حمایت اصحاب رسانه و مردم

رئیس فرودگاه شاهرود همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های این فرودگاه اشاره کرد و گفت: از پروژه هایی که در آینده به بهره برداری می رسد ساختمان سپاه است که با اعتبار استانداری و کمک شهرداری درحال اجرا است و تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد البته اگر اعتبارات به موقع برسد و مشکلی پیش نیاید.

اتقیایی ادامه داد: پروژه دیگری که از اعتبارات ملی است تکمیل نمای برج پرواز فرودگاه است که امیدواریم مشاور، نقشه های نما را زودتر تحویل دهد تا کارهای اجرایی را در خصوص تکمیل برج و ساختمان عملیات را در مجاورت آن به بهره برداری برسانیم.

وی همچنین افزود: کارهای عمرانی و بهسازی و همچنین کارهای زیبا سازی و تسهیل در بهره برداری از امکانات موجود نیز در فرودگاه در حال انجام است که شاهد آن هستیم و تلاش می کنیم که مورد توجه هموطنان عزیز قرار گیرد.

رئیس فرودگاه شاهرود در پایان گفت: امیدواریم با حمایت همه دستگاه ها، مسئولان، اصحاب رسانه و مردم شاهد رونق بیش از پیش فرودگاه باشیم.

کد خبر 2055675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha